onsdag 16 december 2009

The first

Det är inte nog med att vi har vår första julgran i år, jag tillagar även min första julskinka.
Gav upp det där med färdigkokt, är ju inte särskilt krångligt att göra det själv. Det tar bara lite längre tid men är mycket billigare!
Det gillar jag!

Hade en jättemysig fika tillsammans med Sanna idag :) Sen åkte jag o Rikard o bowlade. Nej, idag vann jag inte men spelade hyffsat ändå ;)

Nu är det snart Bonde Söker Fru, lite spännande idag!!
Vem ska dom välja tro?!
Tittar ni?

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Klart jag titta på Bonde :) Det är ju ett måste, hihi! Roger är ju såå rolig, han måste ju ha nåt slags tal fel.. Skratta så tårarna rann igår :)
Tyckte du att dom valde bra bönderna?

Ja, skönt med helg snart. I morse var det tugnt att sitga upp :(
Vi ska köpa en gran i helgen, sen ska Micke hem till en kompis och äta middag och basta så jag tänkte klä granen och titta på nya Wallander filmen..
Söndag skulle vi fixa lite julklappar till Mickes syster dotter..

Ska ni hitta på?
KRAAAM!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jasså blev det inge Liseberg sist.. Jag skulle också vilja åka dit, men i år fanns det inge tid till det. Kanske nästa år..

Ja, jag tycker nog att de valde rätt. Per-Jörgen hade nog försatt sina chanser med Malin, han beter sig lite märkligt tycker jag.
Kul att Thilde och Stefan (hm? hette han så?) blev så kära, mysigt!! De andra verkar ju inte så uppöver öronen förälskade riktigt..

Wallander filmen verkar riktigt spännande på trailern, så hoppas den är lika bra..

Nu ska jag göra mig iordning och åka in till Kommun kontoret, ska sitta i möte från 8 till 12 *gäsp* sen från 12-16... Spännande dag framför mig, sen blir det en sväng i gymmet...

Ska du hitta på idag då?
Krams!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Grupparbete är ju inte så upphetsande heller :P Tur att vi har en sån underbar dag framför oss med roliga uppgifter *ler*

Ja, just därför tyckte jag att det var bra att han valde My. För Malin är värd en bra kille...Inte någon knäpp bonde ;)
Haha, såg du reklamen för nästa avsnitt där Roger dansar magdans *skrattar så tårarna rinner*
Vilken juvel!

Defentivt ett plus att det snö när man ska gå på julmarknaden, vilken tur att ni sköt upp besöket..
Nu måste jag sätta mig i bilen och åka... annars blir jag sen :P

Ha en bra dag! Hörs kanske senare eller imorgon.. KRAMAR!

Fröken Ellinor sa...

Jag sitter nu och tittar ikapp på TV4 play och ska se idag,älskar när de är ute och reser, det är alldeles fantastiskt :) Men jag tycker nog de valde rätt än så länge.

Blev skinkan bra? :) Såg på ICA att de hade skivbar julskinka så jag köpte hem det till sambon. Det är lite over-kill med en hel skinka till en person...

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Satt på ett hemskt EVK idag som fick mig att tänka till...Sen får man lite dåligt samvete för sin egen skulle på något sjukt sätt.

hAHAHAHAHAH ja, han vill ha skinka men då fungerar det med färdigskivat. Smidigt.

Janne är ju journalist/fotograf så han jobbar fram till julafton sedan är vi i Jönköping och han brukar åka hem till Lidköping på juldagen och jag brukar antingen komma upp annandagen eller dagen därefter beroende på omständigheterna. Så det blir lite hattigt men det får man ta när man har familjer i två städer :) Själva?

Ja, imorgon vet vi. Jag hörde ryktesvägen om hur det har gått Roger iaf och tror det stämmer.

Kram

Fröken Ellinor sa...

Ja, det förstår jag verkligen! Men ibland så kan det faktiskt vara skönt att få rå om familjen lite själv också...

Hahahah skyll INTE på mig om detta INTE stämmer. Men Roger ska tydligen ha en ny kvinna som han inte har träffat i programmet och som bor hos han. Hörde detta via journalistsvängen så ta det med en STOR nypa salt. :)

Kram

Fröken Ellinor sa...

Hihihi vad bra! Efter att ha sett programmet så trodde jag nästa att det skulle vara något. Men det är klart, flytta hem till han och hans morsa är väl få som vill...

Ja, man får resonera så. Vara lediga och ta det som det kommer ;-)

kramar