söndag 20 december 2009

Julbak

R + E har varit i bakartagen idag :)
pepparkakor med glasyr, fudge och saffransskorpor stod på programmet.
Mitt i pepparkaksbaket kokade fudgesmeten över och vi fick skura heeela spisen från kladdig massa...
Inte blev fudgen särskilt bra heller :( alldeles alldeles för mjuk!
Usch, gillar inte att misslyckas!
Desto bättre blev peppisarna. Aldrig har jag väl trott att det skulle vara så roligt att garnera dom, jag o älsklingen skrattade så tårarna rann åt våra mästerverk.
Jaja, det är tanken som räknas i alla fall :)

Har haft en mysig fjärde advent med mitt hjärta!
Nu återstår bara att tända det sista och fjärde ljuset :)

8 kommentarer:

Marica sa...

Mysigt! Jag har en sådan tallrik med ljus på :) hi hi vi är nog tvillingsjälar du o jag <3
kram

Anonym sa...

Vad fina pepparkakorna ser ut! Osis det där med fudgen, men man lär så länge man lever .... Huvudsaken man har kul! Kram på er!

MM

nath sa...

Va mysigt =)

Marica sa...

Ses imorgon, tänker sova nu så att det snabbare blir morgon o vi ses :) Kram

Fröken Ellinor sa...

Hahhahaha ja, men det är själva grejen som räknas! Det är kul att pyssla och greja och det bästa med julbaket är att det faktiskt går att äta ändå ;-)

Tack, har haft en bra men slö helg. Så fort en termin är slut så blir man däckad ett par dagar, känns verkligen som om luften har gått ur en.

kRAMAR

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heeeej!

Om man säger så här, granen är köpt men gårdagen gick för fullt: Julklappshandling, middag med svärmor och fika hos vänner. Så ikväll eller imorgon ska vi ta tag i att klä granen och julpynta.. Började riva i jullådan igår kväll men gav snabbt upp, av trötthet ;)
Jobbar till kl 13 imorgon, sen är man ledig.. JAJAJAJAJAJJAAAAAAAAAAAA!!! Känns underbart!
Ska skinkan grilleras och maten handlas...
MYS!!!

Hur har ni det i julstöket? Åker du idag?

Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, nu är de få klappar inköpta som vi skulle handla.. Nöjda! Hehe, Mickes systers barn får ett trumset.. Dunder skoj, tycker vi! ;) Mindre kul tycker föräldrarna *skrattar*

Hoppas du får en underbar jul!! Kramar kramar

Fröken Ellinor sa...

Hahahah du får kolla in länkarna i mitt inlägg, hon är inte frisk den kvinnan, på riktigt...

Det tyckte jag var så skönt då jag började jobba, det faktum att man faktiskt var helt ledig under loven.

Ha nu en riktigt bra sistadagen för i år.

Kramar