söndag 27 december 2009

Money money

Nu är denna månadens räkningar betalade, december är ingen rolig månad för plånböckerna. Förstår inte riktigt CSN:s tänk. Vi får inte lika mycket pengar i december eftersom vi inte går lika mycket i skolan, samtidigt som skolorna ständigt påpekar att studenter inte har något jullov.

I januari får vi mer pengar, detta eftersom vi ska kunna köpa kurslitteratur. Grejjen är den att kurserna börjar redan innan de pengarna kommer och böckerna bör ju helst köpas in INNAN kursen börjar...

Nej, i mitt huvud går det inte ihop. Lyckligtvis verkar min ekonomi gå ihop denna månaden med trots alla julklappsinköp, skönt det!
Men tur att jag jobbar lite nu på "lovet" så man får lite extra slantar :)

5 kommentarer:

Marica sa...

Fattar inte heller hur de tänker... så jobbigt med ekonomi o pengar tycker jag!
Nu ska jag soooova... KRAM <3

Matilda sa...

Jag läser natur på gymnasiet. Världens bästa linje på världens bästa skola.

OS fixar sig nog. Vill man så kan man.

Kram

Malin sa...

Jag är sååå imponerad över hur alla "ni" studenter klarar er ekonomiskt och särskilt de som har eget boende och familj!

Jo, barnen var mycket nöjda med julafton och alla klappar. "Julklapps-tårtan" blev inte som planerat så nu kör jag med att det är ju innehållet som räknas ;)

Nu ska jag sätta i gång och baka, igen,,, Axel fyller ju år på torsdag.

Vart jobbar du extra?

Kram kram!

Anonym sa...

Vad bra att det finns möjlighet att tjäna några kronor på "lovet".
Jag tycker att du är suverän som ställer upp och gör det.

Kram!
MM

Fröken Ellinor sa...

Jag gillar att vara barnvakt :) Satt i 3h igår på golvet och målade/lekte i tältet/pysslade men det var roligt. Emmie är 3 år och superduper tjejig, det är prinsessor för hela slanten.

Åh Dexter, den har jag faktiskt följt lite och tycker den är riktigt bra. Min sambo har fastnat rejält i Dexter-träsket!

Janne jobbar till klockan 19.00 och vi skulle egentligen åkt till kusten så vi får se vad det blir av det. Nackdelen med man i tidningsbranschen :-( Själva?

Kramar