måndag 18 oktober 2010

Proteinpannkakor

Proteinpannkakorna blev goda faktiskt :) Tyckte det luktade skumt när vi gjorde dom, men smaken var det absolut inget fel på. Dock ganska stabbigt o liksom trögtuggat ;) Svårt att förklara...

Här kommer recepet i alla fall:
2 personer
1,25 dl havregryn
1 st äggula
4 st äggvitor
1,5 del proteinpulver (vi körde jordgubbssmak, går bra med andra smaker också. Köps på tillexempel Gymgrossisten)
1 krm salt
3 msk keso
1 tsk vaniljsocker
ca 8 finhackade valnötter
1 banan

Blanda alla ingredienser och mixa smeten slät med stavmixer. Grädda ca 45 sek på varje sida!
ÄT!

Glömde tyvärr att ta bild på dom, men tänk er American pancakes i tjocklek och konsistens :)
Helt okej kvällsmat :)

4 kommentarer:

Marica sa...

Hmm inte min smak låter det som... jag är sugen på nåt gott gott gott! Har gjort din korvgryta många gånger, den är mumma! Vill ha tips på nåt gott till helgens mat! Kramar - vi ses om några timmar <3

MammaMorran sa...

De ska nog jag testa, pannkakor är ju alltid gott så varför inte? :)

Kram
MammaMorran- funderar på livet & ADHD

Camilla sa...

Låter inte alls tokigt.
Men för avancerat för mig.
Jag fortsätter nog med smörgåsar som kvällsfika :)
God morgon!

Gaymasen sa...

Haha, spännande. Fast jag håller mig nog till vanliga, hederliga pannkakor. ;D

Och tack så mycket! :)