tisdag 26 februari 2013

underbara sol

Solen har lyst flera dagar i rad. Är det inte underbart? 
Är så härligt att ha ett jobb där man får vara ute så mycket. Sörpla så mycket solljus det bara går.


I helgen lyste solen in i vårt "nya" vardagsrum. För det känns verkligen som nytt efter tapetseringen. Nu vill jag bara byta ut matbordet. Aldrig är man väl nöjd. Jag tycker det är fint, men jag vill ju så gärna ha ett vitt. Vitt vitt vitt. Får spara ett tag så kanske det kan bli verklighet.


Lite tulpaner hör helgen till. Nu står de tillsammans på det stora svarta fatet som jag fyndade på Mio i höstas.
Den vita flaskan i porslin från Green Gate föll jag pladask för när jag var på Smultrongården med bloggtjejerna för någon vecka sen. Den kunde liksom inget annat än att bli min.

Hoppas ni har haft en fin och solig start på veckan!
KRAM




5 kommentarer:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Ja, underbart! Jag sörplar för fullt också. :)

Vad fin tapeten blev, gillar verkligen mönstret! Och pläden från H&M var också jättesnygg. Passade bra med kudden! Du har öga för det där!

Kul att du har varit med i tidningen, ska bli spännande att läsa när länken kommer.

Kramar Johanna

FruNeroLindström sa...

Ja, solen är verkligen välkommen. Är glad att vi är ute dagligen på promenader på jobbet så man får njuta av den så mycket sommöjligt.
Hade aldrig klarat av ett jobb som innebar att alltid vara inne och sitta still hela dagarna ;)

Morgonpasset gick as-bra. Endorfiner hela fm :) så hoppas jag kommet iväg både tors och fre med. Ikväll väntar ju gympan. Så tanken var ju att få sova till 6 men gick ju sådär.

Jimmy ska va hemma ända till sista augusti. Så tanken är att skola in Stella då under augusti. Hoppas på att vi får ha henne 15 timmar i höst. För hon skulle verkligen behöva stimulansen, iallafall som hon är nu, nyfiken och älskar att få träffa andra. Men får se lite. Tanken är att J även ska vara pappaledig måndagar sen hela hösten.
Måste bara ta tag i det där med att söka barnomsorg ;)

Ska kika in på svaret om snickersen nu. Ha en riktigt härlig Onsdag fina du. Kram Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Visst har vi ett bra jobb:)
Idag har vi säkert varit ute i fem timmar, det är så härligt! Jag har blivit alldeles fräknig av solen:)
Igår hade vi datakurs så jag var inte hemma förän vid åtta, idag slutade jag tre så nu ska jag njuta av en helkväll hemma:)
Vad hittar ni på de närmsta dagarna?

Så roligt att fixa o dona i vardagsrummet nu när det känns som nytt:)
Tycker bordet och stolarna är fina men förstår din längtan efter vitt, är ju likadan själv:)

Ha det bäst!

Kram på dig

anettan sa...

Solen är så härlig, dock inte smickrande för dammiga och håriga golv men vadå då???!! Jag vill också ändra och ha nytt hela tiden, ibland blir jag faktiskt lite trött på mig själv haha. Kram Anette

Junitjej sa...

Så fint vardagsrum!