måndag 21 november 2011

Säg HEJ...



...till Charlie. 
Den nya lilla familjemedlemmen. Rikards föräldrar hämtade en 10 veckor gammal King Charles spanielvalp i helgen, självklart åkte vi och hälsade på. Vilken liten goding, sötaste ever. En riktig liten buse minsann! 

Rikards systerdöttrar Astrid och Nora var minst sagt förtjusta. Minstingen Nora pekade på Charlie och sa mjau mjau, hihi. Inte lätt, han är ju liten som en katt :)

Ny vecka och jag är liiite piggare. Men när ska jag börja sova på nätterna igen?!
Ha en fin dag!

9 kommentarer:

Therese sa...

Oj oj oj vilken söting, förstår om ni alla smälte. Valpar är ju så gosiga och näpna, dock glömmer man lätt hur jobbigt det är med att få dem rumsrena... ;-P KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Vilken liten sötnos! Hundvalpar är ju bara för goa. Vill man inte krama ihjäl dom så vill man ju pussa i hjäl dom.
Tänk när jag hämtade Nenya och hon var så där liten. Åren går för fort!

Har du sovit bra i natt?
Hoppas det! Så du känner dig i fas igen.

Denna vecka har vi en hel del inbokat. Imorgon kommer sotarn, sen på eftermiddag ska vi till BVC och prata inför en föräldragrupp om hur vi tycker det är att ha blivit föräldrar, hur förlossningen var och en massa annat.
Jag tackade jag utan att fråga Micke när Anna (barnmorskan) ringde och fråga om vi var intresserade av att komma och berätta. Hehe, vad han gnällde!! Men nu tror jag att han tycker det ska bli skoj!
På onsdag ska jag och Svante och hälsa på en kompis, och så kanske det blir en fika med en annan kompis senare på dagen/kvällen. Har inte bokat nåt ännu.
Torsdag och fredag ska här städas och pyntas.
På lördag är Micke borta hela dagen och kvällen på cross tävling så jag och S ska först hem till en jobbarkompis och hans film och hälsa på lite. Sen är vi bjudna till mamma och pappa på kvällen. Det kommer lite folk på mat.
Så denna vecka händer det lite. Roligt!

Idag däremot har vi inget planerat. Vi funderade på att åka och luncha med Micke på hans jobb men vi struntar i det.
När mamma kommer hem från jobbet så ska vi börja sy Svantes gardin till hans rum. Se om vi lyckas hålla sams. Haha! Sist vi sydde ihop frågade pappa om vi inte kunde sänka rösterna lite ;) Mor och dotter vet du!

Hoppas du har en bra dag på jobbet! Trots så lång dag! Och att du fått sova i natt! Stor stor kram från oss

Kia sa...

Klart det var nybakat! Gott!!

Vilken liten sötnos. Alla valpar är så söta och likadant med kattungar. Ha begär men sen växer även de upp. : )

Kram Kia

Sara, mamma till Charlie sa...

Vilken liten goding! Och fint namn ;) Haha, det där med att sova på nätterna ja... Lär dröja några år innan jag får det, hoppas inte du behöver vänta lika länge :p

Men aaaaah, GRATTIS!!!! (nöjer jag mig med att skriva sålänge)
KRAAAAAAM!

MIN LYCKA ♥ sa...

Himmel så söt!! Man blir ju helt kär i såna små varelser! Gulligt namn också. Vanligt bebisnamn men passar ju utmärkt på en hund me!;)

Nu är det äntligen kväll och ska som vanligt dyka ner i min soffa! Hoppas du sover gott i natt! Hur har dagen varit? Ta en whiskey så somnar du nog;=)

Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Men gud man bara smälter när man ser hundvalpar, kan förstå att alla barnen var helt till sig och till och med sa mjau, han var verkligen hur söt som helst ;) .....och ditt afternoon-tea party såg hur gott ut som helst, kan tänka mig att magen stod i fyra hörn men ibland måste man få fira lite ;)

Kram F

Maria - Villa Krutbruket sa...

Morn!

Vad härligt att höra att du sovit GOTT!!!
Vi har haft en bra natt och sovit gott. Kl 02 och 06 var det matning. I mellan det har vi dreglat på kudden ordentligt.

Nej, han är inte nervös. Han tycker bara att det var dumt av mig och tacka ja! Hehe, jag tycker det är skit skoj! Jag tackade mest Ja för att jag visste att Micke skulle bli upprörd. Ibland är det kul att jävlas ;)
Spännande att se om det är någon man känner igen i den nya gruppen.

Idag blir lilla Svante 2 månader. Kan du förstå? 2 månader. Det har gått så fort, samtidigt som det känns som om han varit här hos oss jämt.

Härligt med en sista föreläsning! Tänk att du SNART är klar!!!!!!!!

Kramisar!

Pyttianna sa...

Så himla söt <3

Jannie sa...

Goooooosingen då!
Herre jisses så söt han är!

Tack underbara du för kramen.
Blir så glad...
Massa kramar till dig

O jag vet minsann varför du inte sover på nätterna... hö hö hö
Träningsläger med mannen tro?; )