tisdag 9 april 2013

lyckad bordsjakt






 I påskhelgen gick vi på bordjakt på mormor och morfars loge. Till vår stora glädje hittade vi precis ett sånt bord vi var ute efter. Ett runt, ganska litet slagbord. Vilken lycka!


Benen, som innan var blå, fick bli vita. Men bordskivan var så fin som den var. Den kunde vi bara inte måla över. Lite slipning och lite olja bara. Sen var det klart.




Min tanke var att måla stolarna med. Först. Vita alltså. Men nu är jag inte lika säker längre. Tror faktiskt de får bli som de är. Lite tråkigt att måla över de fina trät som är. 
Eller vad tycker ni!?

Ikväll kommer svärföräldrarna hit och hjälper oss med lite smått och gott. Bland annat ska äntligen spegeln i hallen upp!

Ha en fin tisdag kära vänner!
KRAM

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev jättefint =) håller nog med om att stolarna är fina som de är.. =) kram/ Klas

Tove sa...

Vilket gulligt litet bord:)! Vart har du barbordet? Kram <3

FruNeroLindström sa...

Tycker det blev kanon. Så himla mysigt och personligt.

Härligt när man kan få lite hjälp med vissa saker. Ha nu en härlig fortsättning på dagen. Kram Malin

anettan sa...

Jag tycker det är inåt och charmigt precis som det är. Kram Anette

Linda sa...

Vad fint bordet blev och ni gjorde helt rätt som behöll skivan i trä istället för vit. Fint!
Tycker att stolarna är fina precis som de är.

Kram Linda

Jennys gömma sa...

Perfekt att fynda på någons loge! :)
Så fint det blev mot den randiga tapeten! Håller med om att stolarna bryter av fint som de är.

kram Jenny

Anonym sa...

Hej fining!!
Det är jättesött erat nygamla köksbord. Det finns så mycket själ i gamla möbler. Jag hade kanske målat om stolarna men absolut inte bordet... men det är ju jag det!!!:)))
Kram

Anonym sa...

Hej fining!!
Det är jättesött erat nygamla köksbord. Det finns så mycket själ i gamla möbler. Jag hade kanske målat om stolarna men absolut inte bordet... men det är ju jag det!!!:)))
Kram

Sofi sa...

Hej vännen!

Det är ju så fint det där bordet!
Det ska du verkligen vara nöjd med:) Stolarna är fina som de är och passar så bra till bordet!

Nu ligger det lite bilder ute på ditt fina hem inne hos mig:)

Stor kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

Vi har en liten sjuk Svante här hemma. Feberfri på dagarna men feber på nätterna. Kan vara sprutan han fick förra veckan. Kunde ge feber efter 7-12 dgr efteråt.
Så veckan har varit väldigt lugn. Endast ett besök på dagiset blev det i måndags. Kändes jätte bra. Och härlig personal. Men jag tycker allt att det är lite skrämmande att lämna vår pojke i någon annans händer.
På måndag är det allvar! Då är det slut på mysiga mornar och barnprogram.

Hur har du det?

Ert bord är så fint. Verkligen charmigt och passande i ert fina hem.

Kram på dig!

Linda sa...

Kom på att jag glömt att svara på vilka vi var som skulle ses för en bloggdate imorgon.
Det är jag, Susanne med Villa Tretton, Ulrica med Tidsoptimisten, Lena med Gott för själen och Ulrica med House no 30.

Ha en bra dag!
Kram Linda