måndag 5 december 2011

Amaryllis



 Lika självklart som hyacinter är på julen, lika självklart är amaryllisarna. Här är året, respektive förra årets blomster. Förra året körde jag med granris, i år mossa. Lika fint båda delarna men roligt med lite variation.
Kom på att jag nog köpt en röd amaryllis i år, hade hellre velat ha en vit... Hmm, kanske får köpa en till!

Stenkrukan med hjärtat på inhandlades förra julen, gillar den jättemycket!

Uppsatsskrivning för fulla muggar idag, är alldeles slut i huvudet. Ska bli skönt med ett pass på gymmet!

2 kommentarer:

Therese sa...

Ja amaryllis är ett måste! Har en jätte fin fejk som jag köpte för något år sedan, men var ut å skulle köpa en till vit riktig att ha i vardagsrummet, men nä... bara röda fanns, så då hoppade jag å inväntar att vita kommer in. Ha en mysig kväll <3

Annas sa...

Amaryllisar är den vackraste blomma jag vet! Hsr flera vita och även några polkafärgade iår! Lovely!