måndag 26 december 2011

Vår julafton

 Vi hade en jättemysig julafton hos sambons föräldrar. Hans systerdöttrar var så söta i likadana klänningar! Full fart hela dan.. Julklappsöppningen och Kalle på tv var höjdpunkterna enligt tjejerna. Hjälp vad paket det delades ut... och ändå säger man varje år att man ska minska på det, hihi!

Tomten kom till oss också!
I år var det Charlies första jul. Ni må tro att han trivdes när det var så mycket folk. Mycket uppmärksamhet och bus. Skönt då att kunna vila hos Rikard lite!

Efter en hel dag med massor god mat och trevligt sällskap var jag ganska trött... 
Men det är ju precis så det ska vara!

7 kommentarer:

Kia sa...

Härligt! En sån vit klänning fick N av mormor i paket. : )
Önskar dig en God fortsättning på julen.
Kram Kia

Pyttianna sa...

Mysiga bilder.
Ja, den där tomten är allt bra skrämmande. :)

God fortsättning, Kram kram!

Nazima sa...

Härliga bilder! önskar dig god fortsättning!
kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon fina!

Hur har du det nere hos syskonen?

Sikken söt liten valp. Hur mysigt är det inte med en liten valp? Om det är mysigt med en bebis så är det lika mysigt med en liten valp tycker jag. Ända skillnaden att valpen kissar på golvet ;)
Kommer ihåg när Nenya var så där liten. Min goa tjej!

Personerna på bilderna känner jag igen :) Men har inte tomten glömt sitt skägg??!?!?!?!

Julafton här var jätte mysig.
Det var bara Svante som fick klappar och det var inte dåligt med klappar ska jag säga dig :)
Det blir väl så när man får barn med i bilden. Det är dubbelt så roligt att köpa till de små.

Juldagen började mysig. Vi tog alla en promenad. Så skönt att röra sig efter all julmat och godis.
Sen kom stormen!
Jag ska säga dig att jag har nog aldrig varit så rädd. Vet inte om det var för att det var första gången jag var med om en storm eller om det var för man har blivit mamma och har en liten att skydda. Men fy f*n rent ut sagt vad otäckt det var.
Du har ju aldrig varit här så du vet ju inte hur öppet vi bor. Med gärde och golvbana. Rena drömläget! Så fint i många ögon och även i våra.
Du har ju sett lite bilder.
Men när Dagmar kom så var det ingen höjdare att bo öppet och så här fint.
Vet inte hur många takpannor som ramla ner. Det small och vi var livrädda att de skulle få fart och krossa fönstren. Nu tack och lov klara vi oss bara med några förstörda plankor i altanen.
Min moster som bor ovanför oss fick uterummet krossat, hennes glasdörrar och några takpannor försvann för henne med.
Jag hoppas verkligen att det dröjer tills nästa storm kommer!

Märkte ni av stormen något?

Vad har ni för er där nere? Mkt mys förstår jag?
Ska/har ni bytit julklappar?

Vad har du fått i julklapp?

Ja, men visst kom det ett litet brev. Det är bara jag som har varit oförskämd och inte kommit ihåg att tacka ;) Så tusen tack!

Ha en fin dag!
Micke jobbar den här veckan så jag, Svante och Nenya får roa oss själva. Bror ringde och ville ha med mig på mellandagsrean. Så det blir nog en tripp till Marieberg.

KRAM!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Oj då! En halv uppsats skriven nästan ;)

Kram igen!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Åh så gosig liten vovvis :D

Jannie sa...

SÅ härliga bilder!
O lilla Charlie då!TOKSÖT!
KRAMKALAS