söndag 18 december 2011

Julgodis

 Idag var det julgodis dags. Två sorters kola och chokladbräck med polkagris har det bakats. 
 Första koket med lakritskola misslyckades totalt, den blev så hård att man fick akta tänderna när man åt. Nej, i soptunnan med den! Godare, och bättre konsistens, blev dock pepparkakskolan, mmmm så gott!
Nu har jag precis gjort en omgång lakritskola till förmodligen liiite mjukare än den förra.
Ägnade en halvtimme att slå in kolorna i papper, pilligt med fint! 
Nu får vi se till att inte smaska upp allt innan julafton, hihi!

Hoppas ni haft en fin fjärde advent!

8 kommentarer:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Smarrigt! Jag har också bakat julgodis i helgen. Det blev bra - för en gångs skull! :)

Kram på dig!

Vikeskärs hem och ting sa...

Du får gärna skicka några godisar :P

Trevlig kväll, Kram

Villa Carl Larsson sa...

Hihi man ser dig i en av julkulorna :)

Vad gott med kola. Kan vara svårt att hålla sig ifrån sånna där godbitar.

Kram Josefin

MIN LYCKA ♥ sa...

Vågar knappt säga det, men den där j-vla flaggstången är opyntad!!! Haha!!! Fan, hinner ju ingenting;)

Att slå in kolor är pilledill! Leila på tv har små snöre runt sina också...men hon får ju betalt för jobbet;) hihi;)

Kramar!!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Oj vad det ser gott ut! :)

Jag fick hembakat godis av min jobbarkompis i helgen med vit choklad/kokos/citron/polkagris som jag aldrig smakat förut. Den var jättegod :)

Kramis

Vi i Villa Ville kulla sa...

Mumma....Ser gott ut!!!
Kramar Lotta

Gaymasen sa...

Men OJ vad gott. Ja. Det är klart jag kommentarer sötsakerna.. ;-) Haha!

Liza sa...

Mmm så gott det ser ut!
Pepparkakskola lät smaskigt!
Jag ser dig i kulan! ;)

Ha det fint!

Kramar Liza