onsdag 25 april 2012

Terrinen som ligger mig extra varmt om hjärtat

Det är så roligt att plocka om bland sakerna man har hemma. Med så enkla medel kan man skapa en helt ny känsla hemma. Den fina terrinen som jag ärvt efter min mamma, som ligger mig lite extra varmt om hjärtat, har fått ett gäng påskliljor i sig, omlindade av silkespapper. Tycker de är som allra finast innan de slagit ut.

Är så glad för lampfoten som jag fyndade på Mios outlet för någon vecka sen. Tillsammans med en nyinköpt lampskärm blev det ett fint inslag på bänken i vardagsrummet. Mysigt sken med när skymningen faller på... 

Jag vill tacka för alla era fina kommentarer hos mig, ni är bäst!

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!!

Vilka fina bilder! Lampan ser jättefin ut.

Vi har det bra. Har precis avklarat kalas nr 1 och tagit en promenad med Nenya. Nu väntar vi på att Micke ska komma hem och vi ska åka på kalas nr 2.

Vad gör du idag? Har det lugnat ner sig på jobbet ännu?

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!!

Vilka fina bilder! Lampan ser jättefin ut.

Vi har det bra. Har precis avklarat kalas nr 1 och tagit en promenad med Nenya. Nu väntar vi på att Micke ska komma hem och vi ska åka på kalas nr 2.

Vad gör du idag? Har det lugnat ner sig på jobbet ännu?

Kram kram

Sofi sa...

Hej!

Att flytta runt saker blir både fint och billigt, även fast det är kul att köpa nytt också:)

Det ser jättefint ut på din bänk!

Såg du att Maria skrev till mig om att åka till Rönneshyttan i sommar? Kanske i samma veva som Smultrongården om det hinns med?

Ha en mysig kväll!

Kram Sofi

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godkväll!

Här har vi landat i soffan också. Efter en dag med flera kalas. Jag är SÅ mätt. Ätit en massa onyttigt och gott hela dan.
Nu har jag suttit en stund på HM.com och beställt lite till mig och till Svante. Mest till Svante :)

Tänk! Det var väldigt länge sen jag hade den känslan att längta till jobbet.
Visst är den känslan härlig!
Hoppas på att få känna den igen. Någon gång.

Ja, jag har ingen kalender här uppe. Och jag är på tok för mätt för att gå ner och kika förstår du ;) Men jag tror inte alls att vi ska ha nåt då. Så för mig passar det perfekt!!

Ska kika på Kalla fakta om en stund.
Vi hörs mer imorgon! Kram kram!

Ekenäsliv sa...

Så fint!!!!
så där gör jag oxå, flyttar runt på saker och vips så känns det som nytt - Perfekt tycker jag!
Kram Anna

Jannie sa...

godmorgon vännen!Terrinen är verkligen ursöto likadant det lilla man ser av lampan.du är SÅ påhittig fröken!
Ledsen att jagvart urusel på att lämna några rader på sistone (smyläsar´n liksom...) men jag har bra inte hunnit med.
Skönt o höra att allt är bra med dig!KRAMAR

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Ett perfekt sätt att förnya! Och fint blev det!

Kram Johanna