söndag 18 mars 2012

Längtan...

Jag längtar efter den riktiga våren.
Jag längtar efter en sol som värmer.
 Jag längtar efter blommande och väldoftande syrener.
Jag längtar efter blommor i vas på köksbordet.
 Jag längtar efter vår balkong, ljumna sommarkvällar.
Jag längtar efter det är dags att börja plantera blommor.
 Jag längtar efter cykelturer i jakt efter blommor.
Jag längtar efter blomstertiden.
Jag längtar efter blommande träd.

Jag längtar efter våren och sommarens härliga månader!

Just nu samlar jag krafter för en ny jobbarvecka!
Stor KRAM till er!

3 kommentarer:

Sofi sa...

Jag längta också! Idag när vi var ute i trädgården så upptäckte jag stora knoppar på syrénbuskarna, tussilago och snödroppar. Snart behöver vi inte längta längre:) Har också laddat batterierna inför veckan som kommer.
Önskar dig en trevlig kväll och bra start på veckan.
Kram Sofi

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Hoppas du har det bra på jobbet.

Låter gott, dressingarna. Den med tacosås måste jag prova. Kan man kanske ha till grillat också.
Tänk snart kan man börja grilla. Mums! Men vi måste först ta och köpa en ny grill. Vi slängde våran förra sommaren.

Ja, lite tråkigt att hon låst den.
Men hon har säkert en bra anledning.

Idag ska vi åka med mamma och pappa och hämta deras nya trädgårdsmöbler. De har köpt en sån där snygg grupp i fejk rotting. Och 2 fåtöljer att sitta och mysa i.
Vi ska få deras gamla till vår altan. Tacksamt! Kan vi slita ut den tills vi har råd att köpa nytt.
Det är ju TOK dyrt med ute möbler.

Imorgon har jag en fika-date på Marieberg inplanerad. Och på torsdag ska vi på 6-månaders kontroll med Svante. Sen kommer en gammal kompis på besök som jag inte träffat på länge.
Stötte på henne på stan för ett tag sen så vi bokade in en träff. Ska bli kul.
Så ser våran vecka ut, hittills.

Härligt, att åka på hockey!! Det är ju lite roligare att se det live än på tv:n ;)

Nu ska jag göra gröt till lilleman!
Vi hörs! KRAMAR!

vardaxlyx sa...

UNDERBARA bilder du bjuder på denna måndag!!
kramkram i massor!!