torsdag 22 mars 2012

Nu grönskar det

Den här tiden på året är så härlig. När vi bara går mot ljusare och varmare tider. Vi har haft underbara vårdagar igår och idag och jag tycker nästan att det kan stanna av lite nu, så vi hinner njuta ordentligt. Det får inte gå för fort heller ju... 
Plockade in lite syrenkvistar i helgen, knopparna slår sakta men säkert ut till små musöron. Så fina! Placerade i en av mina stora glasburkar under vår stora golvlampa.
Det är vår på hög nivå!

Jag önskar Er en fin torsdag! 
Snart helg igen... Hur går veckorna så fort?!

5 kommentarer:

Pyttianna sa...

Visst är det underbart! Man blir så glad och får så mkt energi när solen tittar fram! :)
Det är ju också en härlig känsla att veta att man har hela sommaren framför sig! :)

Haha... Ja, hade vi haft en maskin hade det säkerligen sett ut sådär på våra bänkar också! ;) gött med maskin dock, jag är avundsjuk!
Han inte med att hälsa i morse, det var väll dig jag mötte? :) kram!!

Madeleine Berglund sa...

Mmm, mysigt med syrener. :)
Imorgon är det fredag, jippi!!!! Vi åker till Hälsingland och det ska bli helt underbart.

Vad ska ni göra i helgen?

Är du nöjd med dina löparskor?
Jag ska köpa nya nämligen.

Kram kram
Madde

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Ja, nu är det vår!

Håller med, live kan hockey vara riktigt roligt! Fast i varje dag i flera veckor. :)

Ha så trevligt i Leksand!

Kram Johanna

Madeleine Berglund sa...

Ååå en myshelg som väntar hos mormor och morfar då. Vad härligt!

Det märket har jag också på mina skor men dom har tagit ut sin rätt. Jag tycker skorna håller i ett år om man använder dom flitigt. Sen måste man köpa nytt. Inte helt billigt men nödvändigt.


Vi ska riva en vägg i vardagsrummet så att det blir större, luftigare. Jag har målat vitt på väggarna redan så nu måste jag fylla på med färg där väggen försvinner sedan.

Jag hoppas vi hinner långt i helgen. Sen ska jag känna in naturen, gå ner i flottarstugan och lukta på det linoljesåpade golvet, hälsa på grannarna och hennes hästar, titta på katterna i det fria, grilla korv, äta en dumlepåse som jag köpte i tisdags. är så sugen på den, haha.

Ha de bäst!

Kram kram
Madde

Pyttianna sa...

Japp, det var jag vid Norrmalm ja, vankade mot barnmorskan! :)
Ja, skönt med ett jobb där man kommer ut när det är vackert väder!

Kram