tisdag 26 augusti 2008

Jag är en liten nolla


Hallo!
Skolstart, oj oj oj. Med fjärilar i magen begav jag mig igår till valhall för upprop inför skolstarten på högskolan. Moderaten Tord snackade lite och det blev underhållning av olika slag, ganska trevligt faktiskt. Sedan skulle alla sektionerna tåga till skolan, jag tillhör SPEAK, som är för lärar- och språkstudenterna. Sedan samlades vi drygt hundra personer som valt att läsa lärarutbildningen av något slag. Information, information och ännu mer information. Det kändes som om huvudet skulle sprängas. Vi fickäven träffa våra faddrar, trevliga människor. Även mina klassisar verkade trevliga, de jag pratade med iaf. Lite svårt att få kläm på hundra personer på en gång :P

När dagen var slut kutade jag hem och bytte om för ett aeorobicspass på nautilus, stress stress. Det var först när jag kom hem därifrån som jag kunde sätta mig o tänka igenom dagen, tankarna i huvudet för bara runt runt runt. Det var så mycket nya intryck, nya människor och ny information. Dessutom körde de igång hårt med oss så jag hade ett häfte jag var tvungen att sätta mig ner att läsa.

Senare på kvällen övertalade Ettis mig att följa med henne, Malin och Josefine till disco på kåren. Mycket folk och typ ingen man kände, men det blev en trevlig kväll ändå, dock gick jag hem rellativt tidigt.
Det var min första dag som student.

Min andra dag som student kändes betyligt lugnare, vi gick igenom mailsystemet First Class och hur det kommer gå till när vi ska på praktik, eller VFU som det så fint kallas.

Imorgon är det barrunda och BeachParty på kåren :) yeah.

Förövrigt har jag hunnit med o fika med Annie idag, jätteroligt att ses igen. Skandalöst att det ska ta så lång tid mellan gångerna, det måste vi verkligen ändra på :) Så roligt att prata gamla minnen och så.

Blev ett långt inlägg idag, nu ska jag o Rikard kika på Prison Break. Pusspuss

2 kommentarer:

JENNY CHATRINE BLADH sa...

hej där.. jag är som vanligt en dålig människa. erik kom o mötte mig.. så han fick bära mina kassar hem.. därav ett uteblivet samtal... :/ flåt. <3

Emilias sa...

ingen fara gumman :) du kan ringa när som helst du har tid! förresten, helgen den 13:de, vi kommer med all säkerhet då :D <3<3