torsdag 21 augusti 2008

Utelåst

Ibland undrar man alltså :P kom hem från jobbet idag vid 13 och traskade sedan iväg till gymmet. Eftersom jag inte orkar bära på min stora nyckelknippa låser jag in den i vårt postfack. När jag sedan kommer tillbaka efter ett svettigt nautiluspass upptäcker jag till min förskräckelse att jag är utelåst. Portkoden fungerar inte, vilket jag borde veta eftersom jag uppmärksammade detta redan igår. Tvi fick jag. Så där satt jag, jättekissnödig och kall och väntade på att någon skulle behaga sig gå in eller ut. Tjugo kalla och blåsiga minuter senare kommer en tant som är på väg ut, jag springer fram och ber henne hålla kvar dörren. Såklart ska hon förhöra mig om att jag verkligen bor där så att hon inte släpper in någon främlig som kan stjäla hennes finporslin.

Det var min historia för idag :P

I eftermiddag ska jag fika med Maria o Rikard ska på hockey.

Puss o kram

Inga kommentarer: