söndag 1 maj 2011

Toppenhelg

Jag har haft en toppenhelg i Göteborg tillsammans med min Jenny, så roligt att få en helg tillsammans!
Jag och Jenny lärde känna varandra när vi sov i samma tält på ett scoutläger 2001, då var hon den där äldre (2 år) tuffa tjejen som man inte riktigt vågade prata med... hihi!

Vi satte oss i gräset och tittade på Chalmerskortegen som gick genom stan... Jisses vilka ambitiösa studenter det finns, vilka vagnar de hade gjort!


När vi kom hem hade Jennys kille Erik dukat fram räkor, baugette, vitlöksbröd, aoli och vitt vin. Sååå gott! Till efterrätt blev det hemmagjord limeglass (vill också ha en glassmaskin!!!) och jordgubbar!



Nu laddar vi för ny vecka... 
Det är mycket roligt att se fram emot, Vårruset och det bästa, BLOGGTRÄFF!!

7 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ser ut som en kanonhelg. Kommer ihåg Valborg på universitet i Örebro, jisses då kånkade man ut sina soffor bord och allt ute och alla hade fest. Hihi en kul upplevelse.
Ha det fortsatt fint, Kram

Therese sa...

Oj oj så mysigt du haft det!!! Ser ut som en verklig trevlig tur till götet å din fina vän. Önskar dig en toppen vecka!!! Massa kramar <3

Petra sa...

Ser ju ut som du har haft en myshelg.

Jannie sa...

Störtsköna bilder scouten! ;)
Ser ut som om ni har haft en riktig kanondag!
O lätt!Jag har bokat påskharen till er, nästa år!Men det kostar!ha ha ha

Kul med bloggdate förrresten!
Massa kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Ser ut som ni hade en mysig helg! Stackars Rikard som fick va hemma. Hoppas han mår bättre.

Det närmar sig :) Snart lördag!!

Ska du hitta på i veckan?

Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Min helg var också bra. Lugn och skön!
Jag laddar upp tills på lördag ;)

I veckan har jag inge speciella planer faktiskt. Det vanliga, hushållssysslor och promender med Nenya.

Har ni bestämt nåt om lördag?

Klarblå himmel här idag men satan så kallt.

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Bara jag får komma till Hem och Hobby och träffa er, sen har jag inte så många krav :)

Säg till när ni har pratat. Tänker nämligen på Annika, som ska ta buss in till Örebro så hon kan kolla bussförbindelserna på morgonen.

Måste hem och ladda batteriet i kameran för här ska det fotas på lördag ;)

KRAM!