måndag 28 maj 2012

en ny kompis i köket

I slutet på förra veckan kom det ett stort paket som vi väntat på ett tag. Campadre hade kampanj på C3 espressomaskiner och då slog vi till. Så nu har vi en ny kompis i köket. Gottgott kaffe gör den, på ett kick dessutom. Perfekt! Den är inte så tokig att titta på heller, smälte bra in i vårt kök!

Ny vecka. Sista veckan i maj. Veckans planer består av träning, jobb och dubbelt födelsedagsfirande.
Firande av en stor tjej och en liten tjej...
Full fart med andra ord!

KRAM 
Emilia

4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Ja men visst, du fyller ju år. Det har jag allt koll på och uppskrivet i min kalender :)
Hoppas du kommer på nåt smarrigt att bjuda på.
Jaha, det blir mer kalas i helgen. Trevligt att få komma hem till Johanna med familj.

Segt att inte kunna sova. Tur att kaffe finns :)
Hoppas du får sova gott i natt.
Lilleman har precis somnat här hemma. Han har varit hemsk att få i säng på kvällarna de senaste kvällarna. Inte somnat fören vid 22:30. Då flera timmar har gått som han har varit grymt trött. Men i kväll gick det bra. Jag tror att det är värmen som var boven.

Vi har inga planer alls planerat resten av veckan och helgen. Vi tar det lugnt och myser här hemma.
Nästa vecka åker vi till Grebbestad till Mickes syster och hennes familj. Ska bli skoj!!

Aha, vilken lyx med kaffemaskin!! Skulle också vilja ha en. De brukar ju vara så snygga ;) En snygg inredningsdetalj!

Hoppas du får sova gott! Kramis

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Vilken trevlig kompis! Andreas suktar efter en espressomaskin...

Jag har inte varit här inne på flera dagar, säkert en vecka, så jag har fått till och med fått gå tillbaka en sida för att läsa alla inlägg! Grattis till övernattningen på Gotland!! Det hade jag inte heller tackat nej till. :)

Rolig idé med Photo a day! Jag kanske också ska göra det! Fast som du då, lite när jag känner för det. :) Den vita klänningen ser väldigt skön ut och fin! Riktigt somrigt!

Kram på dig,

Johanna

Linn sa...

Kaffe gillar jag inte, men koppen du har ställt fram är himla fin!

Therese sa...

En kaffemaskin är inte dumt, vår tassimo används flitigt i perioder, dock är kaffe kokat över öppen eld i skogen absolut godast :-D KRAMIS