måndag 15 juli 2013

många träningspass och slalombacken igen

Tre arbetsdagar kvar till semester. Nedräkningen är i full gång!

Började räkna lite på mina träningspass det senaste och kom fram till att jag har tränat sex dagar i rad. Tre styrkepass och tre löppass. Oops. Tror det är dags för lite vila imorgon...


Men sex pass på raken blir inte så farligt. Lägger man bara en bra split (dvs, låter någon kroppsdel vila, medan en annan trängar) så är det ingen fara på taket. 

Så här har det sett ut:
Onsdag: rygg/bröst/axlar/core
Torsdag: löpning 5 km
Fredag: ben/biceps/core
Lördag: löpning, backintervaller
Söndag: bröst/rygg/triceps/axlar
Måndag: löpning, backintervaller

Men vila är minst lika viktigt som träning och imorgon blir det vilodag.


Kom just hem från ett pass i slalombacken igen. Idag med den HÄR grymma bruden. Första gången vi springer tillsammans men tror absolut inte det är sista.

Jag hade inte riktigt flåset med mig idag. Så är det ibland. Men oj vad jag gillar backträning. Man får ut så himla mycket, på så kort tid!

Hoppas ni har en fin start på veckan, semester eller ej!

KRAM

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Här njuts det av semester kan jag lova!! Beachen hela dan idag:-)
Tack för grattishälsningen!!
Ha de fint!
Kram Anna

FruNeroLindström sa...

Ja nu är semestern nära. Så härligt.
Den där peston får vi nog testa, har en hel del dill som kommer i landet.

Ja igår var första dagen som jag började känna att nu får bebis gärna komma. Nyfiken som sjutton.

Ja, ibland är det lätt att glömma de viktiga vilodagarna när man kommer in i ett sådant skönt "stim".

Ha nu en skön tisdag, och så kul att ni kan ses och träna ihop (Ja vill också bo närmare =P), Kramar

Karin sa...

Vilket härligt flow! Är själv så glad nu att jag kan träna i frisk luft, även om träningsveckan fick en ganska klumpig start haha