fredag 30 augusti 2013

årets första äppelpaj




Det är så härligt att vara klar med köket. Äntligen kan jag piffa och greja här hemma igen. I röran som har varit har det inte alls varit roligt. Men nu har jag fått en nytändning igen.  

Lite snittblommor piggar alltid upp. Dessa fina i svagt rosa står just nu på köksbordet i vårt nyyyya kök :)


Jag har varit så sugen på äppelpaj de senaste dagarna. O när vi i helgen har besök av min gammelfaster slängde jag ihop en.
Har inget särskilt recept på smuldegen utan rörde ihop margarin, socker, lite olika gryn och vetemjöl till en grynig massa och la det över de skivade äpplena som jag hade kryddat med kanel och socker. 
In i ugnen tills det får fin färg.
MUMS!

Hoppas ni har en fin fredag o får en fin helg!
KRAM

1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Smarrigt.
J var och plockade äppel hos sin farmor och farfar häromdagen men än har de bara hunnits ha till morgongröten.
Men till nästa helg får vi nog festa till det med äppelpaj.

Kul med anmälan till loppet, är allt lite avis. Men får nog skjuta på det lite och först se hur vi pusslar ihop livet under hösten med vardag och J tillbaka på jobbet + hans nya brandkårsjour-tjänst.

Men efter gårdagens cykeltur känns tjejvättern lockande. Så vem vet, det kanske får bli starten på min klassiker.

Ha en riktigt trevlig helg, kram Malin