onsdag 28 augusti 2013

mellis och tankar om pwo

Tusen tack för alla era fina kommentarer om köket. Ni är för söta!

En slutar tidigt-dag-idag. Istället för att åka direkt till gymmet åkte jag hem en sväng först. Lite städning stod på schemat. Som allra roligast efteråt då allt är rent och fint igen. Men lämnade allt lite till sambon som han får ta itu med efter jobbet ;)


Läste ett så bra inlägg på bloggen Trend och Träning (en blogg jag gillar jättemycket). Det handlade om Celsius och andra pwo (pre-workout) och hur dessa har växt sig stora på bloggar o Instagram. Hur folk verkar skapa sig ett pwo-beroende som egentligen inte är nödvändigt. 

För nej, jag tycker inte att det är nödvändigt alls. Emellanåt när man känner sig extra trött och oladdad dricker jag Celsius. Ofta en halv, det räcker. Och visst blir man lite piggare. Men till allra största del räcker det gott o väl med vanlig mat, kaffe och vanligt vatten!
Och oftast oftast om jag är trött innan träningen, så försvinner det fort när jag väl är igång!

Ett litet förtydligande bara pwo=preworkout=innan träning.

Idag sörplar jag i mig den som var kvar i en burk vi hade i kylen. Mest för att jag inte orkar brygga kaffe ;)
En härlig tallrik med youghurt, granola, nektarin o blåbär blev det med. Mums!

KRAM



1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Läste inlägget med, och själv är jag väldigt anti allt sådant. Men som sagt, ibland bra när man behöver lite extra kick.
Men många har verkligen blivit besatta.

Så snyggt köket blev, skönt att bli klar.

Och härligt jobbat med milen. Har fått med min omotiverade kära man på att vi ska springa det lokala milen loppet här i stan nästa år :)

Hoppas allt är bra annars, några särskilda planer för helgen? Kram