söndag 18 augusti 2013

om att vinna över sitt psyke

Imorse fick jag verkligen jobba med mitt psyke. Jag vaknade en hel timme innan klockan ringde (ja, vi ställer klockan även på helgen, hatar att sova bort en hel dag), låg och vände o vred på mig. Knappade lite på mobilen. Började fundera på en liten morgonlöptur. Ska jag eller ska jag inte?!

Nej, jag ligger kvar i sängen. Kan läsa lite. Ligga o dra mig. Ni vet, alla gillar väl det?


Eller jo!? Ut och spring. Tänk på hur skönt det är efteråt. Idag vann den tanke. Med nöd och näppe. Men oj vad jag är glad över det nu. När klockan är strax efter nio. Jag är uppe och har ätit frukost. OCH sprungit en halvtimme. Bättre start på dagen kan man inte få tror jag!

Nu är jag redo för en dag i köksrenoveringens tecken. Ni ska få se. Såklart!

Hoppas ni har en fin helg!
KRAM

1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Känner igen det där.
Låg så vissa morgonar när jag körde morgonpass på gymmet ;) Men vetskapen om hur skönt det känns efteråt gör ju att man oftast klarar komma upp.
Nu har vi ju annars draghjälp av någon som oftast vaknar halv 7-7 och vill busa.
Inte alltid så kul nu när Ebba äter om nätterna med. Men går ändå över förväntan.

Så spännande med köket, tråkigt bara med hon, men snart så.
Hoppas du får en riktigt bra start på veckan, kramar