lördag 21 september 2013

om mer intervaller på löpband och tidspress

Lördag igen. Den här veckan har det verkligen känts att hösten är här. Men mig gör det verkligen ingenting. Älskar den klara, sköna, luften.

Men igår fick det bli en tur på löpbandet igen ;) Snabba intervaller. 
1 minut springa, 30 s vila, 2 minuter springa, 1 minut vila och 4 min springa.
1,5 minut vila emellan och så en gång till. Ökade tempot mellan omgångarna.

Målet är att få upp löptempot på det sättet. Även vid längre distanser. Löpband är toppen i det syftet. Där kan man ju inte sacka ner tempot som man kan när man springer ute...


I träningskläder på gymmet...


...till klar för after work på 30 minuter. Ibland går det undan.

Att hoppa över ett träningspass pga av tidspress finns inte riktigt i mitt huvud. Allt går. Och har man energin där så är det inga problem. Igår hade jag bara blivit trött och slö av att åka hem och sätta mig innan vi skulle iväg igen. Då kan jag ju lika gärna träna :) För det är ju det jag älskar!

Ha en fin lördag!
KRAM

Inga kommentarer: