torsdag 26 september 2013

om att synda lite o att aldrig ha ångest över det du ätit

Idag är karaktären lika med noll.
Jag är ju av åsikten att man inte ska utesluta någonting av det man faktiskt tycker om. Men jag brukar faktiskt vara rätt bra på att hålla mig till fredagar o lördagar. Men inte idag inte... 


En påse polly slank ner när jag skulle köpa vattnet... Lite tåggodis då jag ska åka tåg hela eftermiddagen. 

Ibland får man faktiskt "synda". En sak är säker i alla fall. Att ha ångest för något jag ätit har jag slutat med! 
NJUT istället!
När man väl har ätit det kan man ju inte göra det ogjort. Då är det dumt att inte ha njutit tycker jag! 

Hälsa handlar ju trots allt om balans i livet... Eller hur?! Om en helhet och en balans mellan kost, träning och vila! 

Nu ska jag njuta av min påse med polly!

KRAM

4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Heeelt rätt!!!
Hoppas de smakade gott, har aldrig smakat dem!
kanske som färdkost imorgon när jag ska till Sth =)
Ha en fin helg!
Kram Anna

Linda sa...

Håller med dig helt och hållet. Man måste få njuta ibland även om det inte är helg.

Psst. Jag fuskar också ibland men säg det inte till någon. ;0)

Kram Linda

FruNeroLindström sa...

Helt rätt.
Ibland tror jag till och med det kan vara bra för form och kropp att "kliva ur rutinerna". Det håller allt igång.

Men visst kan det vara svårt att inte bli lite besviken på sig själv ibland om det händer ;)

Ha nu en riktigt härlig helg hos syskonen i skåne.
Kram

hanna bylindahl.com sa...

Jag åt den pollypåsen ihelgen också...........:)