måndag 23 september 2013

proteinshake deluxe och om fett

Jag tror minsann jag fick till godaste proteinshaken ever. Halva glaset chokladprotein (casein) blandat med mjölk, halva glaset kallt kaffe. Och vet ni vad hemligheten var? En liten liten skvätt vispgrädde i också ;) 
Rena godiset, som varm choklad. Fast kallt!


Hur tänker ni om fett? 
Jag försöker verkligen att använda så naturliga fetter som möjligt. Grädde, bregott och smör. Becel och liknande kommer aldrig innanför min dörr. Vill inte ens veta vad det innehåller... Sen ska man ju inte överkonsumera dessa fetter heller, men hellre naturliga råvaror än såna som är framställda på fabrik!

Jag tänker att, eftersom fett mättar bra och faktiskt är nödvändiga för vår kropp, behövs det i en komplett måltid. 
Tänk bara på vilka fetter du väljer!
Bra fetter finns det mycket av till exempel i all fisk, nötter och avokado.

KRAM


2 kommentarer:

baraetthem sa...

Hej vännen!
Tack för din fina kommentar hos mig<3
Ja, det här med fetter är en fälla. Men jag försöker hålla mig till nyttiga fetter men visst, ibland slinker det ner det där onyttiga också;)

Kram fredrika

Therese sa...

Ja jag äter hellre "äkta" vara när jag väl äter/unnar mig nått, än halvdana produkter för jämnan... Var å testade löpbandet i dag, inspirerad av dig, men nja, fy så jobbigt, jag springer hellre ute, dock bra att man kan ställa in tempot å därigenom pressa sig att öka farten, det var +. KRAM!