söndag 27 september 2009

Blomster

Äntligen en dag utan massa måsten, vi har bara gjort saker vi känt för :) Pysslat här hemma, tränat o varit på Maxi... Fyndade ett par svarta jeans på Cassels o två handdukar på Hemtex. Vi handlade mat o sen nya blommor till vardagsrumsfönstren, måste säga att jag tycker det blev väldigt bra tillsammans med de nya gardinerna!

Rikard köpte NHL 10 så nu vet ni vad han kommer att göra resten av kvällen ;) Jag ska laga lasange till veckans matlådor... Söndagsångest? Ja, lite!

10 kommentarer:

ellen sa...

Åhh vad fint ni har det i er nya lya :) Ljust och frächt :) Vore kul att ses någon dag snart igen! KRAM Ellen.

Emelie Ohlsson sa...

Svar:
Ja det stämmer, det är jag som hade den bloggen innan =)

Emilias sa...

Taack Ellen :) Jaa det vore verkligen trevligt att ses snart... vi kan väl kika lite på det o se om det går att få ihop :)
Kramis

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Min helg har varit bra, tjej dag i Lördags och bara en lugn dag igår med lite tvätt och besök hos svärmor..

Nu är man tillbaka på jobbet, hoppas jag kommer känna mig piggare denna vecka och fler veckor framöver. Nu är det nog med huvudvärk och trams :D

Har du haft en bra helg?
Vad händer i veckan för dig då?

KRAMIS!

Maria - Villa Krutbruket sa...

I veckan är det inte så mkt bestämt, ska dona och greja lite hemma, åka och storhandla och lite så.. Ingenting annat inbokat..!

Var Flickan som lekte med elden bättre än Män som hatar kvinnor?
Vill sååå se den! Måste gå på den,vill se Fame när den kommer också...

Kram

Anonym sa...

sv: LN är jätteskoj - du får gå nästa år eller senare i år? :)

Anonym sa...

Sv: Ja, blommor skulle vara billigare! Det är så fint att färglägga med blommor! =) Det ser så levande ut :)

Fröken Ellinor sa...

Hu ja, söndagsångest är ett välbekant fenomen...

Jaså, så pass! Då måste jag gå på den till helgen. Kul att filmatiseringar av böcker blir bra.

Det är ju det som är bra med dagens lärarutbildningar, att när man väl är klar så kan man arbetar inom flera åldersgrupper och sedan ändra områden när man till exempel arbetat några år.

Ja, det är en jobbresa. Vi arbetar med ett projekt som heter VIVAT och det är en kongress om psykisk ohälsa bland barn-och ungdomar. Ska bli mycket intressant.

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Den kommer nog nu i oktober, vilken vecka som helst. Hehe, jag såg ju vilket datum på reklamen på bion men minnet är ju inte så bra :D

Burr, kallt här i morse. Fick skrapa rutorna på bilen.. :( Ingen höjdare.. Har du körkort? en nyfiken fråga bara...

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Redan vaken? :D

Nej, det finns ju ingen anledning att ha bil om man inte är behov av någon. För det är ingen sparbössa direkt, med bensin och annat..

Idag har jag nog tänkt att måla det pyttelilla som är kvar på huset, sen en promenad med Nenya.. och avlsuta med en stund i soffan framför IDOL givetvis :D

Ska du göra då?

Kram