onsdag 28 september 2011

Grönsakshörnan

Grönsakshörnan i köket. I den lilla veckade skålen från Ib Laursen ligger de tomater som fortfarande satt kvar på våra tomatplantor, nu får de mogna inne. Så härligt att kunna plocka in egna tomater, smakar gott gör de med. Nästa år ska jag nog ha fler plantor på balkongen.

Jag fick minsann inte med mig bara svamp hem från farmor, även en av hennes egenodlade gurkor, visst är den fin? 
Det gamla rivjärnet har jag fångat uppe på mormors vind, det fick följa med mig hem.

Jag gillar den här hörnan i köket, så färgglad!

4 kommentarer:

Kia sa...

Japp, fler tomater nästa år blir det här med! De är så enkla att få upp också.

KRam Kia

Unknown sa...

Härligt med egna tomater :), får försöka mig på det nästa år.

Tack för en mysig fika idag :)!
Kramar

annashusidingtuna sa...

Hej!
Hoppar in och önskar dig en trevlig torsdag.
Kram Anna

Therese sa...

Rivjärnet var verkligen ett fynd, pryder sin plats i din fina grönsakshörna <3 Å glöggen med päronsmak var bara * * av *****.
Finns många bättre alternativ!
KRAM