tisdag 13 september 2011

Proteinmuffins

Lovade ju er receptet på kvällsmaten igår. Provade en variant av ett recept jag hittade i en blogg här om dagen. Äntligen fick jag tillfälle att använda mina fina muffinsformar från Ib Laursen som ja, just muffinsformar.
Vad ska vi kalla dom? Proteinmuffins kanske!

För fyra muffins: Blanda 4 ägg, 100 g keso, 1 dl bakepro proteinpulver (går att utesluta), 1 tsk kanel, 1 tsk kardemumma, ½ tsk malen ingefära. Häll i muffinsformar och grädda 10-15 minuter i 200 grader. Toppa med hallon.

Blev riktigt gott och mättsamt. De går att variera i en oändlighet. Nästa gång ska jag prova att blanda ner hallonen i smeten istället. 
Pssst, vill bara poängtera att muffinarna INTE är goda att äta som fikabröd, det är mer som kvällsmat.

Kika in senare, tisdag och såklart blir det tisdagsinspiration. Men först en sväng till skolan.

7 kommentarer:

Mamma till William och prinsessan i magen sa...

Godmorgon..Så gott det ser ut att vara....Måste helt klart testa det en dag...
Söt form du har godsakerna i med :) kram

Mamma till William och prinsessan i magen sa...

Hoppas att du får en fin eftermiddag..Var har du köpt formarna? kram

Marica sa...

Mummsigt! Det ska jag testa nån dag!!! Vart köper man det där du skrev att man kunde utesluta? Kramar <3

Emilias sa...

Marica: Ja gör det, det var gott! Vi har köpt vårt på nätet, gymgrossisten. Men kanske går o köpa på hälsokostaffärer tror jag...
Kram bästa du <3

Anonym sa...

Ser gott ut! Moffis brukar göra muffins han också, men med bacon och tomat till fyllning. Ingen dessert alltså, men jättegott i alla fall.

Kram MM

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Jag älskar Ib Laursen-formarna! Har funderat på att köpa några i rosa :D

Jannie sa...

Hade jag ju inte tackat nej till så här på morgonkvisten...
Ser ljuvligt god ut!KRAM