tisdag 20 september 2011

Inför de mörka månaderna, II

Det är inte bara lampor som ska få flytta in här inför höstmörkret, även mina undanlagda höstkläder har fått flytta tillbaka från vinden. Det betyder att alla mina somriga sommarklänningar prydligt har vikts ihop och får åka upp på vinden. 
När snön smälter och solen strålar värmer igen är de mer än välkomna tillbaka. Men just nu känns det faktiskt ganska roligt att återse mina höstkläder, har längtat lite efter de stickade koftorna och klänningarna.

För er som undrar över uppsats statusen, det har gått från förtvivlan till liiite närmare hopp, men bara liite. Pust!

9 kommentarer:

Kia sa...

Kämpa på! : )

Kram Kia

MIN LYCKA ♥ sa...

ja usch ja, hade också ångest över "klädflytten". men ska boka resan till florida nu..och då går allt liite lättare;) Har fått tjänstledigt, jippi!!

Snygga lampor, den 3 fotade har vi me;) Fiin, har faktiskt köpte den på ullared!;=)

Kram

Anonym sa...

Har också bytt ut garderoben lite vemodigt men också lite skönt ; ) kram Sofia

Charlotte sa...

Hmmm...har gjort det här med, tvättat och lagt undan mina sommarkläder trots att jag inte ville det. Som du säger så är det härligt med gosiga koftor och ponchon och nu ska jag få köpa nya kängor att värma mina kalla fötter med.

Kramar till dig

Villa Carl Larsson sa...

Hej Emilia! Jag är lite dålig på att kommentera numera men jag har inte glömt dig :) Fina sommarklänningar, men visst är det rätt så roligt med de fyra årstiderna ändå. Jag längtar också efter mysiga koftor, en varm kopp te och mys i höst och vintermörkret. Efter jul brukar jag börja längta efter våren och sommaren igen. Synd att sommaren är så kort bara men man får njuta till fullo när den väl är här. Ser fram emot att plantera lite i trädgården nästa år.

Har du varit ute i Trädgårdsstan nåt nyligen? Det växer fort upp hus här ute :)

Kram Josefin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Jag mår bra. Men är hemma från jobbet nu också, det blir inge mer jobb för min del. Har börjat få förvärkar och lite känningar så nu är det bara att gå här och vänta :)
Var hos barnmorskan imorse. Den lille är fixerad och klar för att göra entre :)

Hur mår du? Vad har du för dig?

Kram, kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag tror att det kommer bli före utsatt datum faktiskt. Eller kring det datumet. Över kan jag aldrig tänka mig att det blir.

Jag gör inte så mkt. Är trött och har lite ont då och då. Så jag försöker vila så mkt som möjligt.
Har kikat på alla Maria Wern filmerna.

Tråkigt med begravning :( Ska R med också?
Blir du där hela helgen?

Kram, kram!

Mamma till William och prinsessan i magen sa...

God middag snäckan..Alla årstider har sin charm..
NU är det extra mysigt med stikade tröjor..Ha en fin onsdag.kram kram

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Åh vad härlig den understa ser ut!! Vad är det? :)
Kramis