söndag 20 oktober 2013

funderingar inför första loppet i tjejklassikern 2014

Jag tänker mer och mer på min kommande Tjejklassiker. Det är 4 månader kvar ganska exakt tills det är dags för första loppet, Kristinaloppet i Norberg.

Och vet ni!? Emilia har inga längdskidor!!! 
Det är bara att börja spana. Jag tänker att jag lika gärna kan köpa ett par ordentliga skidor eftersom det är något jag kommer kunna ha många år framöver. 
Förhoppningen är att sambon köper ett par han med så vi kan åka tillsammans :)


Längdåkning då. Jag åkte mycket när jag var liten och tonåring. Så jag är av tron att jag faktiskt kan åka. Haha. Vi får väl se när det väl är dags... Tycker det kan komma lite snö snart!

Det svåraste är väl hur man tränar för 3 mil på längdskidor innan. På gymmet och så menar jag. Vilka styrkeövningar är bäst? Hur mycket långdistans av annan cardio behöver jag? Frågorna är många. 
Har ni några erfarenheter?
Får läsa på lite...

Kul ska det bli i alla fall. En riktig utmaning! Så roligt att vi är två stycken som gör det tillsammans med :)

KRAM

2 kommentarer:

Ida sa...

Grym är du! Vilken häftig utmaning! Heja dig!! <3

Kia sa...

Löpning är väl bra, både konditionsmässigt och starka ben. Sen när du väl åker glöm inte ta med klister (fästvalla) i fickan!! Finns inget värre än om du inte har fäste. Viktigt att jobba med benen och trycka ifrån ordentligt annars kommer armarna lossna. Men jag tror inte det ska vara några problem.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia