onsdag 23 oktober 2013

hemmafrukost

Godmorgon! 
Onsdag och sovmorgon. Sovmorgon betyder hemmafrukost. Bland det bästa jag vet.
Frukost på jobbet i alla ära (jag har väl berättat att vi får frukostbuffe där varje morgon, youghurt, gröt, nybakat bröd, pålägg och ibland ägg, MUMS) men hemma kan jag välja precis vad jag vill äta. Det är nog det jag gillar mest.






Ofta blir det precis samma. Äggröra på två ägg och en skvätt grädde och havregrynsgröt. Idag kokt med kardemumma och mjölk och en klick lingonsylt på. Inte mycket som slår det :) Jag älskar gröt!
En frukost som jag anser sund och som håller mig mätt länge!

Det blev ett pass på gymmet igår. Men jösses. Årets sämsta pass förmodligen. Kroppen var inte alls med. Varken min eller sambons. 40 kg i bänkpressen kändes som 80 kg och krafterna fanns allmänt inte där.
Det var bara att gå hem igen. Kändes oerhört surt men i längden vinner man alltid på att lyssna på kroppen! Blir väl vila någon dag till...


Nu ska jag hugga in på frukosten och sen åka o jobba.
Ha en bra dag!

KRAM



Inga kommentarer: