torsdag 31 oktober 2013

älskade gröt

Gröt. Älskade gröt
Jag har alltid gillat gröt. När jag var liten var det något jag alltid fick hos min farmor. Hennes mannagrynsgröt var huur god som helst. 
Havregrynsgröt åt jag alltid när jag var ute med scouterna. Det var en speciell känsla. Att krypa upp ur sovsäcken och äta havregrynsgröt och skogaholmslimpa. Aldrig hade det väl smakat så bra. 

När jag sen träffade en kille som gillade gröt lika mycket som jag. Ja ni förstår ju. Perfect match ;)

Idag är det jag som gör gröt åt mina småsyskon när jag är där och hälsar på eller när dom är hos oss. Alltid. Det känns på något sätt fint att ge dom det. En bra start på dagen och en liten dos av den kärlek jag känner för en gegga med gryn och vatten (och en himla massa annat gott som man kan ha i) ;)

Ha en din dag!
KRAM

Inga kommentarer: