måndag 7 oktober 2013

vacker lavendel

För någon vecka sen hade jag en sån där skön löptur. Ni vet, när allt bara flyter på. Andning, löpsteg, ben. När man inte vill sluta springa. Det var ungefär två veckor efter Tjejmilen och jag hade knappt sprungit sen dess. 


Det var precis ett sånt löppass jag behövde just då. En känsla jag kan leva på än!


På vår gård har vi en liten lavendelhäck. Jag passade på att norpa lite därifrån. Har alltid gillat lavendel, både doften och dess utseende. Så vackert!

Det bästa är att de är precis lika vackra när de har torkat. 
Nu pryder de vardagsrumsfönstret och jag blir lika glad varje gång när jag kikar på dom.

Hoppas ni har haft en fin start på veckan!

Hur går det med plankan?

KRAM



3 kommentarer:

Kia sa...

Jag älskar lavendel. Har det på flera ställen på tomten.
Jag börjar planka idag.

kram Kia

Linda sa...

Fint med lavendel och kul med en häck att plocka från. Min lavendel har vissnat för längesedan.

Kram Linda

FruNeroLindström sa...

Det luktar så friskt. Vi har två små buskar i ett av våra land.
Det där bröd receptet får jag spana in.
Kul att så många hängde på utmaningen.
Kram