fredag 1 november 2013

fredagsfys blev fredagsmys

Maken på energilös vecka var längesen, ja, om man inte räknar förra veckan då jag var sjuk då... Passar lite extra bra med en fyra dagars helg då. På måndag har jag semester. GÖTT! 


Det blev ett skönt rygg/axlar pass på gymmet i alla fall. Jag och sambon kör numera våra styrkepass tillsammans ju. Himla peppande och roligt! 

Och ja, som jag skrev på Instagram. Fredagsfys blev fredagsmys. Att träna har kommit att blivit himla viktigt för mig, för att må bra och orka. Men fredagsmys. Kanske är det snäppet viktigare?! 
Eller vet ni vad det viktigaste är?! Att hitta balansen mellan träning och mys. Och att krypa upp i soffan och ha fredagsmys tillsammans med min älskling känns betydligt bättre när jag haft lite fredagsfys innan!


God mat, tända ljus och en sambo i soffan. Bland det mysigaste jag vet. Att sambons hand där i bakgrunden knappar in den kanalen där hockeyn går tänker jag inte ens nämna ;)
Tur jag har en stor fruktsallad som väntar på mig och man kan titta på Idol live på datorn!

Ha en mysig fredagskväll fina ni!
KRAM

1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Så härligt skriver om gröten.
Här var det mamma som varje vardag (utom onsdagar då vi fick lyx med hemmagjord chokladmjölk och kokt ägg på macka) kokade olika former av gröt till oss.
En tradition jag gärna för vidare. Stella har efter kämpande fastnat för havregrynsgröt kokt i mjölk med frukt eller bär i :) Jag kokar även med en klick kvarg för att höja proteinhalten.

Ja, men fredagsfys före fredagsmys är en trevlig vana. Vi slocknar dock helst innan 22 på fredagkvällen ;)

Hoppas du får en härlig helg, några planer? Kram