lördag 9 november 2013

att gå ifrån sin frukostrutin

GODMORGON!
Vaknade imorse och kom på att vi inte hade några ägg hemma. En frukost utan ägg finns inte hemma hos oss. Och hur de kunnat ta slut utan att vi har handlat nya är en gåta.
Vad ska vi då äta till frukost frågade jag sambon? 
Hitta på något bra svarade han ;)
Jag vet ju hur mån han är om att få i sig ordentligt med protein på morgonen. Det är jag med!


Kylskåpet var ganska tomt, får bli en lördagshandling, men lite gott kunde jag allt skrapa fram.
Kvarg i olika smaker, youghurt, bär, granola och grovt bröd från frysen. 


Leverpastej och farmors inlagda gurka. Det är grejer det!
Sambon är en väldigt vanemänniska när det gäller frukost. Gröt och äggröra ska det vara. Men tror faktiskt att han uppskattar att äta något annat ibland också. Även om han knappt erkänner det...



Pauluns granola är ju bara sååå god. Ni måste prova om ni inte gjort det! Den med kakao och hallon gillar jag bäst :)

Jordgubbskvarg, yoghurt, hallon, blåbär som farmor plockat, granola och solroskärnor hamnade i min tallrik.
Gott så det förslår!

Önskar er en härlig lördag. Det tänker jag ha!
Fix hemma, träff med en fin vän, träning och hemmakväll. Kan inte bli så mycket bättre!

KRAM

2 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!

Ser ut som att ni fick ihop en riktigt god frukost!:) Jordgubbskvarg lät supergott och Pauluns granola är supergod men den funkar inte för våra magar här hemma;)

Här är det också hemmakväll som gäller:)

Stor kram min fina vän!

Therese sa...

Såg grymt gott ut! Får ta å variera mig jag med... Å ang advent så börjar jag nog göra advent i mitten på november, då kan jag inte hålla mig längre ;-D KRAM