torsdag 14 november 2013

skidor och smarrigt mellis

HEJ vänner!
Igår köpte jag äntligen mina skidor. Jag hade turen att hitta en riktigt bra säljare som verkligen tog sig tid att hitta de perfekta skidorna till just mig. För jisses vilken djungel det är det där. Det är liksom inte bara att ta ett par skidor i en viss längd. Det ska vara rätt spann med, inte för mjuka och inte för hårda. Till sist hittade vi ett par. Fick lämna kvar dom i affären för grundvallning. Men nästa vecka får det gärna komma snö så jag kan börja åka!!


Experimenterade ihop ett smarrigt mellis nyss:
Mixa lite mandelmjölk, kvarg (jag tog jordgubb och vanlig), lite honung, ½cm riven ingefära, frusna jordgubbar och frusna blåbär. Häll upp i en skål och frys i ca 20 min. 
Himla gott blev det och man kan ju inget annat än älska färgen!

Nu laddar vi för ett ryggpass på gymmet! Kan hända det blir lite tabataintervaller på löpbandet med, känner för det idag. Och då är det liksom bäst att hänga med i flowet!

KRAM

1 kommentar:

maria at inredningsvis sa...

Vilket vackert inlägg:) din blogg är så mys och trevlig

Jag har Giveaway på bloggen, så var gärna med:)

Ha en fin vecka

LOVE Maria at inredningsvis - En inredningsblogg för alla