onsdag 27 november 2013

herr magsjuka på besök

Det var visst herr magsjuka som stod i dörren i måndags. I en lindrigare form för mig (utan kräk och dålig mage) och en lite mindre lindrig för min kära sambo. Dubbelsuck!
Men nu är vi på bättringsvägen och jag har till o med jobbat idag, hurra!


När man är magsjuk får man äta precis det man vill, bara det går ner. Därför jag har tryckt i mig kräm, tunnbrödrullar, köttsoppa på burk, apelsiner och singoallakex så mycket jag bara kunnat de två senaste dagarna. Hå, ja men vad gör man. Äta bör man....
Soppa och pannkakor önskade sig sambon sig till middag ikväll. Och självklart ordnade jag det.

Soppa med nötfärs, rivna morötter och tomatsås. Milt kryddad med lite vitlök, timjan, salt och peppar. 
Sen pannkakor, helt vanliga pannkakor med sylt på. 

Hoppas ni mår bra!
KRAM

3 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!

Skönt att ni är bättre nu!
Magsjuka utan kräkningar och dålig mage har jag aldrig hört talas om/varit med om, men lät ju helt okej om man jämför ned det andra;) Hoppas på att slippa magsjuka i år:)

Ha en mysig kväll fining!

Kram på dig

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Usch och fy! Jag kan tänka mig att man åker på det ena och det andra när man jobbar på förskola. Tur att du redan är bättre! Hoppas allt är bra med dig annars,

kram Johanna

Jen sa...

Hoppas det var enda gången för er i år.
Soppan lät jättegod.