onsdag 13 november 2013

onsdagsfrukost och nytt i köket

GODMORGON!
Hemmafrukost idag. Jag fick flera påsar med blåbär av min farmor när jag var där. Vilken lyx att ha i frysen! 
Blåbär- och kardemummagröt kokt i mjölk och lite äppelmos på. Som mormor har gjort. 

Brukar försöka undvika sylt pga av sockret men ska jag någon gång äta så äter jag ju helst hemmagjord. Inga konstigheter, bara bär/frukt, vatten och lite socker. Det är härligt att veta vad man stoppar i sig!


Idag mina vänner, ska det shoppas längdskidor. Åh vad jag längtar efter snö nu!!!


Provade en ny granola igår, Renée Voltaires. Helt klart i samma klass som Pauluns. Denna var inte lika knaprig i konsistensen vilket jag gillade. Och hur snygg är inte påsen??
Har ni provat Liptons nya teer? Jag är en riktig periodare när det gäller te och just nu dricker jag massor. Dessa två är verkligen jättegoda. Nästan som godis!

Ha en fin onsdag fina ni!
KRAM

1 kommentar:

FruNeroLindström sa...

Å så kul att köpa skidor, håller tummarna att snön kommer snart.
Har du testat friggs te sockerbalans? Smakar mörk choklad om det får dra ordentligt, en ny favorit här hemma.
Men så kul att du vill va "försökskanin". Vilka dagar skulle passa bäst att ringa och vilka tider?