måndag 25 november 2013

nollgradigt, klar luft och sol -bästa löpningen

Det härjar magsjuka på jobbet. Många barn var hemma idag och jag passade på att ta några timmars komp. Ledig sådär mitt på dagen, vilken lyx liksom.
Planen var ju att springa intervaller på löpbandet idag. Men när solen sken gick det bara inte att stänga in sig på gymmet. Nej, på med kläder och ut och spring istället.


Nollgradigt, klar luft och sol. Nej, inte ens sol en sommarmorgon kan slå det. Det är så lätt att andas i den luften!


Invigde dessutom mina nya vintertights från Craft. Så sköna. De kommer bli perfekta att åka längdskidor i när det väl finns snö för det. Varma som attan med, kommer lätt hålla värmen i dom även när den är -10 grader ute. Köpta HÄR.


Det blev en skön löptur på ca 40 minuter. Hur långt jag kom vet jag inte, mäter inte det just nu faktiskt. Så skönt att inte ha någon press och stress över tider eller längd. Bara ut och springa helt enkelt.

Nu mår jag sådär... Kanske har jag åkt på magsjukan för jag har verkligen ingen matlust. Men annars har inget hänt. Håller tummarna för att det är falskt alarm! 
Konstigt hur snabbt det kan svänga...

KRAM

3 kommentarer:

Sofi sa...

Hej fining!

Å så härligt det låter och ser ut!
Nu blev jag faktiskt sugen på en löprunda även fast jag inte är inne i någon träningsperiod:)
Håller tummarna för att du slipper magsjukan, inte kul!
Tack för senast, det var så kul och mysigt att ses som alltid!

Stor kram

Jen sa...

Hej, kommit tillbaka efter en tids blogg uppehåll. Har försökt att uppdatera mig.
Hoppas verkligen inte på att du fått magsjuka. Hos oss på förskolan går det inte än.

FruNeroLindström sa...

Låter som ni haft en skön helg, och visst gäller det att passa på att ta vara på solen.
Här har det blivit lekparksbus både igår och idag. Sen var även gårdagens mamma-träning utomhus och så hundrastandet.
Så här älskar vi friska kalla soliga dagar också.

Hoppas det inte blev något med magsjukan, det kan ju sätta sig lite psykiskt när man vet att det går (iallafall på mig).
Ska spana in byxorna, skulle behöva något nytt till vinterlöpningen.

Ha en mysig onsdagkväll, nu vankas bonde-romantik ;) Kram