söndag 18 oktober 2009

Drömma

Nu är det färdigpiffat i köksfönstret :) Fyndade grenarna på Maxi av alla ställen, de är små små lampor i blommorna som lyser!

DRÖMMA står det nu ovanför vår säng tillsammans med lite kort på mig o min älskling



Vi var ju i Hjo igår och firade Rikards farmor med hela Rikards familj, jättetrevligt verkligen!! Charmotrollet Astrid charmar alla som vanligt, sikken liten gooding!!

När vi kom hem kom min Jenny o hennes Erik på besök, vi spelade kort o hade trevligt! Idag är det en helt vanlig söndag....


12 kommentarer:

ellen sa...

Åhhh vad fint det är i er lägenhet :) Ser mycket fram emot att komma till er på inflyttningsfesten :)

Stor kram Ellen!

Anonym sa...

Jag kan rekommendera östra sidan då - har du hört om Koh Samui, Koh Pha Ngan och Koh Tao? Det är tre helt skilda platser men ändå ligger de så pass nära varandra att man utan problem kan kombinera de tre.
Det går flyg mellan BKK och Koh Samui om man inte vill åka tåg eller buss. Båtar går x flera mellan öarna och det tar 1 timme och 1.5 timme mellan de olika öarna.
Koh Tao är jättemysigt och "laidback" med bra snorkling och dykning och härliga stränder. Koh Pha Ngan har en massa fina stränder i norr och fullmoonparty i söder en gång i månaden och Koh Samui har en massa shopping, shower m.m. i Chaweng, men också elefanttrekking, ormfarmer, vattenfall m.m.

Annars kan man alltid kombinera Krabi och Lanta också, däremot tycker jag att Lanta är lite för "familjigt" - dvs det är svenska barnfamiljer "all over" och det känns inte så thailändskt med tanke på alla svenskar överallt, svenska skolan, svenskägda ställen m.m. :)

Kram Carro

Fröken Ellinor sa...

Mysigt ni har haft det! Göteborg på hösten (när det är fint väder då förstås) är riktigt mysigt. Det är fördelen då man börjar jobba efter studierna, man har några kronor över och kan göra lite spontana saker.

Herregud, när man pluggar så håller man ju hårt i slantarna.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Förresten, vad har du köpt "Drömmar" oerhört fint!

Fröken Ellinor sa...

Åh vad bra, yes jag bor ju i Jönköping. Ska upp och kolla det då imorgon om jag hinner.

Japp, antingen är det jag eller sambon som tar bilderna. Han är ju pressfotograf och har man levt tillsammans i 6 år så har man ju lärt sig något och framförallt så finns alla tekniska prylar ;-). Tack så mycket!!!

Presenten kommer att avslöjas så småningom, lovar!

Nu ska jag kika på Wallander och se vad det är för något. Kram kram

Anonym sa...

Vad fint och ovanligt. Jag har inte sett något liknande förut. Känn er nöjda!

Vad stor Astrid har blivit och vad söt hon är. Förstår om hon stal hela uppmärksamheten :)

Kram <3
MM

Anonym sa...

Varsågod (om det nu var något till tips) *ler*
Jag kommer att åka till västra sidan nu i februari/mars som det ser ut nu. Jag gillar Krabi-provinsen och jag älskar att dyka vid Khao Lak och Phi Phi Islands :)
Så det brukar bli nånstans runt omkring där. Ao Nang med alla sina öar runt omkring är verkligen mysigt - det kan jag också rekommendera om du inte varit där?
Kram Carro

Maria - Villa Krutbruket sa...

Morgon, morgon!

Måndag igen!

Förra veckan var helt ok, lite trött och frusen bara men det tillhör väl hösten..
I helgen har jag sett nya Wallander, läst ut en bok, fikat hos en kompis och gått många promenader.. Varit riktigt skönt!
Har ni gjort då?

Händer denna vecka då?

Kram kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Denna vecka blir kort, är ledig på fredag & det ska bli SÅÅÅÅÅÅÅÅ himla himla gött!! Sova och bara göra det jag vill :D
Annars har jag inga direkt planer för veckan..

Mysigt att åka bort! Tråkigt att bo så långt bort från sina syskon..

Kram kram M.

marica sa...

Jättefint ser det ut! Tur att jag får se det i verkligheten på onsdag :)
Kramilikram!

Anonym sa...

Jag gillar också PP jättemycket :D Jag har varit där sammanlagt en månad eller så hittills och jag älskar ön - den känns som "hemma" för mig :)

Vilken är din favoritplats i Thailand hittills? :)

Anonym sa...

Hej igen tjejen! :)

Jag har flera guldkorn i Thailand. Jag gillar framför allt västra sidan - söderut.

Har du varit på Koh Kho Khao? Khao Lak och omgivningarna runt omkring? Koh Lipe? Koh Kradan, Koh Ngai, Koh Muuk? :)

Det finns en MASSA ställen som är som smultron.

Men visst älskar jag PP :)

Fast åker ni till Krabi/Ao Nang så finns det en massa härliga öar runt omkring där också.

Phra Nang, Rai Leh, Koh Poda, Koh Hong.... :)

Kram Carro