tisdag 13 oktober 2009

Sitter där stenhårt fast

Ny vecka igen då... Sista praktikveckan för den här gången, kommer minsann sakna "mina" barn lite, samtidigt ska det bli väldigt roligt att träffa alla klassisar i skolan igen :)

Jag förundras så över det här med att minnas saker, vad man kommer ihåg och vad man inte kommer ihåg... Idag på praktiken sjöng barnen en sång som även jag sjöng när jag gick i skolan, en text som jag inte har sjungit eller tänkt på på nästan 10 år kommer fram någonstans där inifrån. Fortfarande kan jag sången utantill ;)

Det är väl lustigt...?! Man kan kämpa kämpa kämpa med att få in något i huvudet och vissa (onödiga) saker sitter där sten hårt fast och kan plockas fram bara man får en liten liten påminnelse om den. Märkligt!

8 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Jag kände likadant när jag gjorde VFU, likaså med sagor och dylikt man läste och man insåg att fasen, det här kan jag ju utantill.

Hur många veckor i stöten har ni VFU?

Fröken Ellinor sa...

Aha, då är jag med. Antar att det är på olika ställen?

Ja, fast det är det som är tjusningen att vara lärare. Dessa samtal som ger enormt mycket. Framförallt så är ingen dag den andra lik och det gillar jag.

marica sa...

Precis! Lustigt det där :)
Kul att sångerna hänger kvar på skolan, eller inte kul, beror på hur man ser det ;)
Puss

Emilias sa...

Ja Marica, det beror verkligen på hur man ser det ;) det är mycket som hänger kvar sen min tid har jag märkt....

PUSS

marica sa...

Ha Ha jag kan tänka mej det ;)
Andra Avenyn nu då! Jag kommer ihåg utan påminnelse, tjoohoo!
Kramilikram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Igår grejade jag lite, lekte med hundarna ute i kylan och gjorde lite mat.. Sen var det dags att gå och lägga sig.. Kvällarna bara försvinner!

Javisst är det konstigt att visa saker fastnar och vissa inte, mest det onödiga fastnar. Jag jobbar ju i en kundmottagning där vi väger bilar så jag har x antal reg nr i mitt huvud. Det är ganska onödigt! :)

Ha en trevlig dag! KRAAAAM!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tror inte det kommer hända så mkt, vi känner oss lite krassliga. Jag är tjärv i halsen och Micke har öroninflammation. Så resten av veckan och helgen blir nog lugn.. Försöka piggna till lite..
Det enda vi har inbokat är att hämta vårat renoverade skrivbord hos renoveringsfirman, spännande!

Ska ni hitta på då?

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Klart jag kommer visa skrivbordet :D :D Är lite spänd på hur det kommer bli, hoppas på att det kommer bli kalas bra..

Sköt om dig! Kram kram