söndag 25 oktober 2009

Helgen och svininfluensan

De små godingarna tillsammans med nya familjemedlemmen Messi (som knappt syns)

Hemma i Skövde igen efter en bra helg i Åhus! Så härligt att få tillbringa helgen tillsammans med mina små godingar... eller ja, nu har jag bara två små godingar... och en stor!! :) Den store har svårt att fastna på bild...

Även fast det är hur mysigt som helst att vara nere i Åhus, känns det väldigt skönt att komma hem igen, hem till min Rikard Borta bra med hemma bäst helt enkelt...

Jag o älsklingen pratade svininfluensa-vaccin nyss.... Jag är tveksam över om jag ska vaccinera mig eller inte. Den enda anledningen jag ser att vaccinera mig är att undvika att smittan sprids vidare OM jag skulle få influensan... å andra sidan kan jag inte minnas att jag har haft någon form av influensa någon gång... svårt det där!!

Hur ska ni göra och vad har ni för åsikter om svininfluensan och vaccinet??

11 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Eftersom jag var gravid fram till för en vecka sedan så skulle jag vaccinera mig men nu vet i sjutton.

Visst, jag är reumatiker men har aldrig tidigare tagit flunsaspruta och jag vet inte hur mina mediciner kommer att reagera.

Talade med vår underbara skolsköterska och hon var faktiskt ganska skeptisk till det hela vilket gjorde mig tveksam. Men det är klart, vore ju förbannat surt om man drabbades rejält och omgivningen var friska. Ska ringa min reumatolog imorgon och rådfråga.

Härligt härligt att du hade en sådan bra helg.

Kram

nathalie sa...

Vet inte heller om jag ska ta vaccinet.. Är jätte svårt :/
jag har shoppat på chilli var jätte billigt där :) vet inte om dom håller på att dra ner på priserna där :)
Kramkram

Jenny sa...

Varför inte? Gratis? Jag har gjort det... och det tog mig 4 minuter inne på vårdcentralen sen var jag back tp business.

marica sa...

Du vet ju min inställning.. kan man verkligen vaccinera sig mot allt? Jag känner att de vet för lite om biverkningar och hur säker den egentligen är... Har ju inte bestämt mej än hur vi ska göra... SVÅRT!

Tack för idag vännen, KRAM

Anonym sa...

Haha nej då - men det är så trist när man lägger ner tid och skriver och inte får respons... när man har runt 4oo läsare om dagen och får typ 5 kommentarer. Inte kul ;)

Anonym sa...

Sv: Jo, jag ska höra vad min husläkare säger, men jag tror inte han är så insatt när det gäller alla mina okända allergier... jag ska höra runt en del innan och se om någon har ett svar. Tyvärr tror jag det är svårt med svar över huvud taget med tanke på att vaccinet är så pass nytt som det är. Man har ju inte hunnit se långsiktiga biverkningar och sånt än =/
Kram Carro

Anonym sa...

Sv: Ja, det brukar variera lite mellan 350 till 600 men oftast ligger det runt 400 i snitt :)
I salladen tog jag:
Färska champinjoner, babyspenat, isbergssallad, tomat, mozarellaost, olivolja, italiensk salladskrydda och så balsamvinäger på :) Yammie! :D
Kram tjejen

Hanna sa...

Jag velar hit och dit och fram och tillbaka. Kan inte bestämma mig. Vill inte ha en massa konstigheter i kroppen samtidigt som jag inte vill sprida smittan vidare.... Svårt det där.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon tjejen!

Alltid skönt med en extra dag ledigt :D
Men som vanligt går ju tiden så fort och man är tillbaka på jobbet i ett nafs..

I veckan blir det inget speciellt, mer än greja, promenader med Nenya och tvätt och städ... Micke åker bort i helgen så jag får roa mig själv...
Ska du göra?

Jag har tackat nej till vaccinet, för att jag tog en sån spruta en gång och blev super sjuk. Så jag skippar den, blir jag sjuk så blir jag. Tycker inte att man ska spruta in en massa saker i kroppen...

Kraaam!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Inte så lätt att se, vi har en Rottweiler..

Nä, jag vill ablsout inte spruta in något sånt i onödan. Så stor risk är det ju inte att man får den sjukdomen. Jag tycker att de skrämmer upp folk..

När är du klar med plugget? Många år kvar?

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Javisst, är det märkligt? Vissa dagar är tunga och vissa kan man bestiga världens största berg känns det som..
Jag har väl iofs aldrig varit en "plugg-människa" så för min del var det mest tungt..
Å nu när jag ska läsa Matte A & B, känns som blandade känslor..

Jag läste frisör 3 år på gymnasiet, ibland ångrar jag att jag inte skötte skolan bättre.. Men, men för sent!! :D

Har ni varit på bio på länge?
Det är såå många filmer jag vill se just nu..

Kram