onsdag 28 oktober 2009

Thailand

Bilden är från min Thailandsresa 2003
Från min o Marias resa, Maya beach där de spelade in The Beach filmen

Jaa, den 31 januari 2010 åker jag o min Rikard till Thailand. 16 härliga dagar ska det bli! Jag har varit i Thailand två gånger tidigare, första gången var jag bara 14 år och åkte iväg på mitt livs äventyr, Världsscout Jamboree i Thailand. Det var roligt vill jag lova! Vi var då där i en hel månad... Förutom scoutläger hann vi med massa shopping, besök i Thailands skola, vandring i regnskogen och massa annat roligt!! Det var verkligen ett minne för livet!

Andra Thailandsresan var tillsammans med min Maria 2008. Vi bokade flygstol o de första två nätterna, sedan reste vi runt. Vi besökte Patong, Phi phi Island, Krabi, Koh Samui, Koh Pangang och slutligen Bangkok!! Var hur roligt att göra en sådan resa med en av sina bästa vänner. Vi var borta i tre veckor!

Och nu ska jag o min älskling åka :) Än så länge har vi bara bokat flygstolar, vi ska kika runt lite o bestämma oss säkert för vart vi vill åka. Det lutar åt Krabi med avslutning för shopping i Bangkok! Det är såå härligt att ha något att se fram emot :)

6 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Så härligt! Underbara bilder och så härligt att ha något att se fram emot!!!

Till din fundering om mitt jobb, jag är lärare. Det är ett jätteroligt jobb, men en risk att man gör lite FÖR mycket...vilket jag har lärt mig att det inte är värt = )!

Kram L-L

marica sa...

Måste verkligen va skönt att ha nåt att se fram emot! Härligt med sol o värme!
KramKram sweety

Sandra sa...

sv: Tack så mycket :D

Gud så härligt med Thailand, jag vill också dit snart igen. Var där i vintras för första gången och det är verkligen världens bästa semesterland.

Fröken Ellinor sa...

Fina bilder, det låter så skönt.

Tack rara du för dina vänliga ord, uppskattar det oerhört. Just nu så tar vi en dag i taget och jag slåss mest med de fysiska delarna (ja, tror du fattar...;-))

Ja, vi ska åka någonstans. Vi brukar alltid åka skidor i Sälen varje år men nu längtar vi till värmen. Ska ta tag i det där i helgen.

Stor kram

Anonym sa...

Jag skrev så här inne hos mig:

Ja, det är fruktansvärt härligt väder ute nu med alla vackra färger! Det är nog det bästa med hösten! Och att man får tända ljus och mysa. Mörkret gillar jag inte speciellt mycket :(
Åh vad härligt!! När åker ni?!
Kram Carro

Som svar på ditt inlägg. Men nu läste jag att ni åker i januari. Härligt!! Jag åker dit en månad senare ungefär :)

Du kommer att få det toppenhärligt!! :D
Kolla längst bak i min blogg - februari/mars i år så har du inlägg och foton från årets resa ;)

Kram Carro

Fröken Ellinor sa...

Nej, jag träffade ju inte Lasse :-( Tyvärr! Hade inte varit fel.

Ja, det blir en del läkarbesök nu framöver fast det är okej, då händer det något.

Det var så mycket folk på Village att jag la ner det projektet efter att en dam typ hade tacklat mig för att nå en ljusstake, liksom inte värt det ;-)

Kram kram :-)