torsdag 29 oktober 2009

Tankar om livet

Min vän Marica skrev ett så fint inlägg på sin blogg om att ta vara med det man har, att tänka efter en extra gång på vad som är viktigt och inte. Hon har så rätt! Man borde uppskatta livet mer än vad man gör ibland...

Sänder mina varmaste tankar o kramar till en vän som jag lärt känna det senaste året... Hon är en glad, rolig och sprallig tjej med ett varmt hjärta som har det tufft just nu!
Tänker på dig!

Så vänner, tänk till en extra gång över vad ni har, er familj och era andra relationer runt omkring!!
Ta vara på varandra!

8 kommentarer:

marica sa...

Ja man borde verkligen ta vara på det man har ännu mer än vad man gör idag!
KRAM

Fröken Ellinor sa...

Sanna ord det där, det har även jag lärt mig de senaste veckorna...

Hahahha ja, det är nackdelen med A6. Är det lovdagar så är det smockfullt med folk och det är bara trångt, varmt och stökigt. Men IKEA är aldrig någonsin fel ;-)

Tack så mycket, det var väldigt höstigt vid Bunn där vi har båten. Klar luft, kallt och fullt med löv.

Vi ska till Varberg för att hälsa på min bästa kompis, ska bli oerhört roligt. Själv då?

Kramar

Fröken Ellinor sa...

Ja, det är invarsion! Folk står och köar utanför dörrarna. Visst, IKEA är IKEA men det är hysteri ibland.

Själv åker vi dit typ en tisdag runt sju snåret.

Ja, det är aldrig fel att åka till kusten en sväng och hälsa på vänner. Då motar man bort jobbångesten i helgen ;-) Blir ju så när man varit ledig så pass länge, men man ska ju inte klaga på något sätt.

Fullt upp i helgen, men det låter som en mysig helg. När det gäller hockey så får min sambo också klara sig själv, blir bäst så...

Kram kram

Sara sa...

Du har väldigt rätt. Man är nog i allmänhet ganska dålig på att vara i nuet, vara glad för det man har nu och se fram emot de små fina sakerna i livet.

Du är klok och en väldigt fin vän. Vi har inte heller känt varandra så länge, men jag är väldigt glad att jag träffade dig där på Ekängen :)
Tack för din snälla kommentar på min blogg :)

Stor kram!

Sandra sa...

Sv: Det är väldigt sanna ord. Man ska njuta av de små stunderna, uppskatta och inte irritera sig på småsaker.

Jag var på Koh Samui. Har du varit där? En jättefin ö verkligen.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Men tack och lov att det är fredag idag! Det känns som om det behövs lite ledigt, är suddig i blicken av trötthet :(

Ska du hitta på imorgon då när Rikard är i Gbg?

Nu ska jag försöka ta mig till köket och ta en kopp te, se om jag vaknar till lite..

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jaa, den skulle jag vilja se :) Älskar ju Smala sussie och Kjell Bergqvist så jag tror att den filmen skulle falla mig i smaken..

Nja, vet inte om det hjälpte så värst.. Hoppas på att denna dag går fort!

Hoppas du får en trevlig helg! Kram Maria

Sandra sa...

sv: eller hur! är det nåt ställe du kan rekommendera att åka till? Vill åka till Thailand igen men funderar på vart man ska åka..

Trevlig helg!