måndag 22 februari 2010

Banne mig vad snö

I julas hade vår förening lyst upp vår gård med en julgran med julgransljus i, jättemysigt o gulligt av dom! Granen står fortfarande kvar på gården...
...tror jag, tror minsann det är toppen man se kan sticka upp i snödrivan ;)

Jisses vad snö det är alltså, jag har aldrig sett på maken. Inte så konstigt heller eftersom det ska vara den snörikaste vintern sen slutet av 80-talet, men ändå...
Jag gillar det faktiskt!
MEN...
...jag bävar för hur det kommer bli när allt ska smälta bort, blött, slaskigt o uschigt!

6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja du, när allt detta kommer att smälta bort så kommer det inte vara roligt!

Jag mår rätt hyfsat, ena dagen är bättre än den andra. Men jag kommer igen..
Idag har jag inte gjort så mycket, har varit ute med hundarna 2 ggr och lekt i snön och nu sitter jag och väntar på en kompis som ska komma och fika.

Hoppas du och Rikard får en mysig måndag kväll! Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Har köpt muffinsformarna på en inredningsbutik här i Örebro som heter Entre.. Visst är de söta?! :)

Familjen Lindström sa...

Hur är det i dag då? Hoppas du haft en bra dag!
Kram!

nathalie sa...

ja verkligen :) jisses va snö hehe. det är ju stora berg överallt. nästan så jag har lust att ta på mig massa kläder och bara ut o rulla lite hehe.
kramkram

Sara sa...

Gud, jag längtar tills det blir blött och slaskigt och plusgrader så att man snart kan få känna asfalten under fötterna igen! Jag försöker att inte gnälla, men jag tycker att det är roligt med frost, kyla och snö i ett par veckor, max en månad, sen vill jag ha vår. Är rejält trött på kylan och alla kläder man måste ha på sig, att behöva klä på varje unge 15 lager och att ta på vante efter vante (eftersom föräldrarna inte vet vad som funkar), och på att kollektivtrafiken inte funkar i "snökaos".
Hehe, jagar upp mig lite här känner jag, men man kan ju inte gå och gnälla hela dagarna. Det är ju som det är. Så jag hade visst lite att få ur mig :p

Hoppas det har varit bra på praktiken! Kram!

Nath sa...

Jag har ingen aning men typ hälso coach lr nått :)
Går allt bra för dig med pluggandet ?
Kramkram