söndag 21 februari 2010

Honungsfröbit

Hittade receptet på dessa Honungsfröbitar i senaste Buffe. En relativt nyttig kaka med massa energi.
(Funderar dock på att utesluta sockret nästa gång, tror inte det gör så mycket skillnad. Honungen sötar ju bra bara den).
Supergott blev det. Toppen o ta en bit som mellanmål :)

Ho, den här dagen har väl inte varit den bästa kanske. Fortfarande den engelska artikeln som spökar en del, men det är andra saker också. Saker som jag inte kan ta upp här...
...inte nu i alla fall.
Känns lite tungt just nu...

Har i alla fall fått reda på att det troligtvis blir resa med pappa o syskonen i sommar igen, längtar massor o så håller jag tummarna för att Rikard kan följa med :)

9 kommentarer:

Familjen Lindström sa...

Åh, vad blir det för spännande resa i sommar???

Vi har precis bokat, fast det är alldeles för långt kvar för att börja längta... vi åker över jul och nyår och blir borta i en månad :)

Hoppas helgen varit bra!

Kram

Sara sa...

Hoppas att det inte är något allvarligt som hänt vännen.
Kakorna ser jättegoda ut, men min mage gillar inte honung. Man kanske kan använda något annat...

Nej, jag ska stanna hemma i morgon också. Vill låta antibiotikan kicka in ordentligt innan jag klarar att möta snoriga och smittbärande ungar igen :p Men på tisdag blir det jobb hoppas jag! Kram!

Sofia B9 sa...

Skickar en stoooor kram, hoppas att allt det jobbigt snart försvinner.
Tycker det var fult av lärarna att ge er en sådan megakomplettering, ni kunde ju fått genomföra ett eget seminarium istället!
Hoppas iaf att du får det roligt på din vfu!! Kram

Emilias sa...

Taack goa Sofia :) Nu känns det genast mycket bättre, med allt! Har knåpat lite till på sammanfattningen, snart får det banne mig räcka!!
Ha en härlig dag på vfun du också! KRAM

Familjen Lindström sa...

Vi ska till USA och västkusten. Kommer utgå ifrån San Diego men åka runt en hel del under tre veckor. Sista veckan kommer vi åka till Los Cabos i Mexico för en riktig lyxig avslutning. Men som sagt, det är sååååå långt kvar att det inte ens är lönt att börja längta än... men biljetterna har vi i alla fall redan...

Trevlig kväll och hoppas du känner dig bättre och laddad inför i morgon!

Kram

Marica sa...

KramKramKram min älskade vän! Jag finns här för dig - alltid!!!!

Fröken Ellinor sa...

Låter inte kul det där med andra saker, kram på dig och kämpa på med artiklarna...Förstår dig och vet.

Ser sjukt gott ut det där måste jag säga, WOW vad smaskigt. Du är så duktig på att fixa och greja.

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej tjejen!

Hur känns det att vara hemma i kalla och snöiga Sverige?

Härligt med cykel när det ser ut som det gör utanför fönstret, du får hålla dig inne till våren kommer *ler*

Ska du hitta på denna vecka då?
Kramar Maria

Johanna sa...

Det där måste jag prova! Dock känns det konstigt att man ska ha socker i också eftersom, så som du säger, så sötar ju honungen bra bara den!