torsdag 25 februari 2010

Studiedag=ledigt?

Första dagen på hela veckan som jag känner att jag har lite energi, hur skönt är inte det?! :)
Slutat ganska tidigt idag så tänkte ägna eftermiddagen åt brödbak, tänkte svänga ihop lite hemmalagad pizza till middag också.

Idag på min praktik berättade min handledare för mig att skolan jag är på har studiedag på måndag om två veckor. "Åh, ledigt" tänkte jag... men hejdade min tanke o kom på att det inte alls blir ledig. Det är ju eleverna som får ledigt på studiedagar, inte lärarna.
...inte lätt att ställa om sig, i över tio år har studiedag betytt ledighet för min del.
Men inte nu längre ;)
Knas!

3 kommentarer:

Familjen Lindström sa...

Jag har också bakat idag, fast jag är ju mer lagd åt sötsaker... har bakat inför i morgon; morots-cup-cakes, kärleksmums och drömmar, kommer bjudas på rulltårta och cocostoppar också, allt vi förknippar med svärmor.

Ha det bra!
Kram

Marica sa...

Hi Hi samma här.. om två veckor är det studiedag men jag tycker att de dagarna är lärorika när man är med på det! Jag stod med händerna i kyckligen förut när du ringde, gjorde pastasallad.. Nu måste jag kolla ugenom min lektionsplanering så vi får ringas imorgon istället!!! KRAM bästa du!

emilia sa...

haha den är ju go =)
Hur är det annars? Vant dig vid snön än??? :)

Kram