tisdag 11 juni 2013

lite extra kärlek på balkongen








 Mina växter på balkongen fick lite extra kärlek i helgen. Sockerärtorna behövde lite stöd av blompinnar. Nu slingrar de sig fint uppåt. Undrar när själva ärtorna kommer?
Tomatplantan hade blivit så stor så den inte orkade hålla upp sig själv. Så det ordnades också till såklart.

Titta vilka söta tomater det kommer. Vi har säkert sån otur att de mognar lagom tills vi är i Barcelona. Det vore väl typiskt!? 



Ikväll ska jag träffa en bloggvän Johanna. Hon varit bosatt i Göteborg och vi pratade om att ses redan förra sommaren. Men nu är hon tillbakaflyttad till Skövde så nu ska vi ses. Ska bli jätteroligt! Kika in hennes fina blogg HÄR!

Med andra ord, det blir en träningsfri dag idag!
KRAM

7 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Härligt när det växer!!
Då får nån annan njuta av dina tomater, eller så kan jag ta din plats till Barcelona;-)
Ha en fin kväll!
Kram Anna

Nazima sa...

Kul med lite odlingsprojekt att pyssla om!
Och bloggträffar är så mysigt!
Var själv på en i vintras och vi hoppas kunna ses snart igen.
Trevlig blogg din bloggvän har.

Må så gott!
Kram

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Hej och tack för senast. :) Jag kom på att vi inte dokumenterade vår fika, väldigt otypsikt för att vara bloggerskor. :) Så jag kanske snor en bild från dig på dig eller nåt. :)

Va fint det ser ut med dina odlingar. Om ni är borta när tomaterna är röda kan jag komma och äte dem, inga problem serru! :)

Kram Johanna

baraetthem sa...

Hej vännen!!
Va roligt när det börjar hända grejer med det man planterar!! Duktiga ni är:) Låter som en trevlig eftermiddag och ibland är det bra med en träningsfri dag (fast jag kan tro det kröp lite i benen på dig ibland;)). Så himla kul utmaning du fått!! Jag har själv gjort tjejklassikern och har väl aldrig varit i så bra form någonsin. Hela året också!!

Kramar fredrika

Kia sa...

Jag har precis sått mina sockerärtor. Få se om det hinner komma några? Tomater har jag inte sett några än men gurkorna har börjat växa!! :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

FruNeroLindström sa...

Åh så härligt.
Vårt har inte kommit riktigt så långt än.
Men kom ner ganska sent i jorden i år med, så vi får helt enkelt snällt ha tålamod.
Träningsfria dagar är minst lika viktiga som träningen.
Hoppas ni fick en riktigt trevlig kväll.
Kramar

Madeleine Berglund sa...

Hej!!
Åå vad kul när det växer och ger skörd dessutom. Hurra:) vad kul att träffa bloggkompis, hoppas vi får se bilder och att ni fårdet sååå trevligt.
Kram Madde