onsdag 5 juni 2013

underbara liljekonvaljer

Jag fick så himla mycket fina blommor när jag fyllde år. Att ha snittblommor av olika slag hemma är ren lyx.



Men vet ni vad ännu mera lyx är? Att få en stor bukett egenplockade liljekonvaljer av mina kära morföräldrar. Direktimporterade från deras hus på landet. Helt ljuvliga är dom och till min stora glädje står de sig fint än! 


Två stora buketter liljor fick jag. Hela lägenheten badar i ett hav av fantastisk doft från dom just nu. Underbart!


Jag jobbar kort dag idag och laddar för långhelg. Är ledig på fredag och det ska bli såå skönt! Precis vad jag behöver just nu tror jag. Det blir vila, träning, träffa vänner och massa tid med sambon för hela slanten. Me like!

KRAM

5 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Ja, snittblommor i all ära. Men så här års älskar jag egenplockade buketter direkt från naturen, och dessutom gratis ;)

Så skönt med kort dag.
Här försöker jag ta det lugnt så kroppen ska orka så mycket som möjligt på loppet ikväll.
Så nu ska jag nog lägga mig ner och vila lite efter lunchen och njuta av att Stella sover middag efter massa bus i lekparken på fm.

Ha en riktigt härlig fortsättning på dagen, kram Malin

Anonym sa...

Grattis i eftetskott på högtidsdagen:)
Jag är ledig idag men fullt upp ändå.
Har handlat till Skara racet där sprintlandslaget bla kommer. Ska bli superkul att del av eliten kommer till Skara.
Ska nu äta lite sedan cykla o plocka prästkragar o några andra blå blommor jah såg på väg hem från affären. Kul att pynta med lite blommor vid kiosken, det är ju nationaldagen i morgon.

Kommer nog plocka lite till mig själv oxå.Älskar vilda blommor.
Ha en härlig långledighet, själv jobb tills på måndag då är jag LEDIG.

Kramisat från Marie

Madeleine Berglund sa...

Hej och STORT grattis på 25-års dagen i efterskott. Hurra hurra hurra!!!

Vilket underbart väder ni hade. Helt rätt att duka upp långbord. Ser fantastiskt ut och vilken tårta sedan, MUMS. =P

Kul present från din gudmor, det passar dig. En riktig utmaning, så spännande. =D

Skönt med långledigt, njuuuuut!!!
Kram Madde

Snäckskalsdalen. sa...

Hääärligt!

Villa Carl Larsson sa...

Åh, ha en jätteskön ledighet. Väl förtjänt! Det behöver man! Massa massa kramar från mig