måndag 16 juli 2012

jag utomhustränar


Gymträning i alla sin ära. Men på sommaren är det tråkigt att stänga in sig på ett gym.
Jag och sambon har kört mycket utomhus träning den här sommaren. Kondition som styrka.
Här är två toppenövningar:



Grodhopp. En av mina favoriter. Du får både upp flåset och riktigt känner hur benmusklerna får jobba.
Sätt dig på huk och tryck ifrån riktigt ordentligt. Hoppa ett stort hopp framåt så du hamnar på huk igen.
Kör sisådär 10 stycken. Upprepa några gånger med lite vila emellan.


Uteträning hos mormor och morfar. Vi värmde upp med sprintar i backe. Körde sen grodhopp, utfall och upphopp. Vilade medan den andra körde och fick på så vis in ett bra tempo på passet. Jag hade träningsvärk i fyra dagar efteråt.

Mormor tittade på från solstolen :)


Bålen och magen fick sig en omgång de med. Med en form av plankan.

Spänn magen och bålen ordentligt och ställ dig på armbågarna. Hoppa med benen från sida till sida.
Vi körde så många vi orkade. Vilade lite och körde två gånger till.


Plankan går att variera i det oändliga och det här är ett sätt.


Och glöm inte cykeln. Ett utmärkt transportmedel just nu. Och tänk. Motionen får du på köpet!

Nu i dagarna ser jag fram emot sköna löpturer på stranden i Åhus. Kanske något intervallpass i sanden med. Ja det tror jag det får bli! 

Löpträning är nästan ändå härligast av allt!

KRAM

10 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Du är inte klok :) GRYMT jobbat! Kan du smitta av dig lite på mig. Orkar inte träna.. är lat rent ut sagt. Usch, att man alltid borde haha.

Vad skönt din mormor har det. Tänk dig själv när vi ligger där i solstolen och tittar på sånna som du och tänker "skönt att den där tiden är över" hahaha. Näe då.. man lär säkert längta tillbaka till den hurtbulle man var *fniss*

Kram Josefin

Jennys gömma sa...

Wow, vad du kör! Imponerande! Det värsta med sommaren är ju allt extra smaskande av glass och dylikt ;), kanske skulle prova några grodhopp jag med! :) Kram Jenny

Lilla Majken sa...

Vad duktig du är! Känner mig alltför lat just nu. Haha, mormor hade det härligt där i solstolen.

Ha det bra. Kram Therese

Kia sa...

Ser bra ut!! Jag körde igår så jag känner av lite träningsvärk i benen idag. : ) Så skönt så.
Börja med en rask promenad med hunden med lite jogg på slutet. Sen knäböj, utfall, armhävningar, dips och plankan 1 min. Alla övningar 12 reps och i 3 omgångar. Avsluta med 10 upphopp, in i duschen och frukost. På det imorgon igen!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Sofi sa...

Heja heja!
Du är grym!

Nu blev jag faktiskt riktigt träningssugen;) Har inte tränat på hela semestern så det börjar bli dags:)
Du ser ut att ha haft en bra första semestervecka!?
Har läst ikapp lite och det har hänt mycket, mest roliga saker som tur är. (tur att det gick bra för dina syskon)

Vi har haft det toppen på Gotland men nu är det faktiskt lite skönt att vara hemma:)

Nu ska jag steka pannkakor!

Stor kram till dig!

Anonym sa...

Schysst!!! Jag har precis varit utr och sprungit. Men här nere finns inte så rolig väg att springa (på vår Lilla Ö) så det var verkligen jättebra med detta tipset!! Skall testas! Kram

Ekenäsliv sa...

OMG!!! Ja, kan bara hålla medd e andra, du är ju grym.
Jag ska träna mig i tvättstugan nu jag, hänga tvätt och styrka;)
Träffade Sofi och hälsade från dig!!! Vi hade sååå mysigt:))
Ha en fortsatt skön semester!
Kram Anna

Therese sa...

Tur att jag kikade in här å fick lite träningsinspiration, har tappat sugen helt nu, var en vecka sedan jag sprang sist :-/ Får iaf bli en låååång promenad i solen i dag! KRAM

a cup of emilias sa...

Kul med lite träningstips :) Jag kör nästan enbart löpträning :) Jag älskar det! Jag skulle med vilja springa lite på stranden i Åhus om bara vädret hade varit bättre :) kramar Emilia

Anna sa...

Du är så otroligt duktigt med träningen! Impad till tusen!

Härligt med bra loppisar! Det låter som om du har en riktigt skön sommar!

Kram