onsdag 11 juli 2012

våra första dagar på semestern


Vi har tillbringat våra första semesterdagar hos min mormor och morfar i norra Västmanland. Här, i lillstugan har jag och R huserat. Eller nej. Inte första natten. För då hade morfar eldat i spisen så det rökte in i hela stugan. Då sov vi på bäddsoffan inne i storstugan istället.


R kontrollerar temperaturen i poolen. 23 grader. Några snabba dopp blev det i alla fall.


I måndags, när det regnade som värst, tog vi en tur till en mysig hembygdsgård. Fina gamla hus. Pallkragar med diverse planteringar...

...och en riktig gammaldags handelsbod.


Till och med lite gamla kläder hände på tork på en lina. Skapade en härlig stämning tycker jag!





 Vi fikade på ett mysigt litet café med Mårbacka pelargoner i fönstren. Mys det också!




Vi har grillat med. Och träffat min gammelfarmor, Maj-Lis som i år fyller 90 år. Det är härligt att få ha så gamla släktingar kvar i livet!


Ett besök på Norbergs välkända konditori blev det med. Elsa Anderssons konditori närmare bestämt. Jag åt deras klassiska mandelring. Som vanligt!



Och mellan varven har jag beundrat mormor och morfars vackra golv. Lika charmiga målade som omålade.

Bra första dagar på semestern har det varit!
Lite semester blir det härifrån med. Från bloggen. Men lite inlägg kommer då och då ploppa upp såklart. Fast kanske inte så många som vanligt.

TACK söta ni för era fina ord i förra inlägget. 
Var rädda om varandra!
KRAM

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt ni verkar ha haft!!
Ps jag tycker allt ni var rätt lika på bilden, fast egentligen borde ju R vara med lik henne såklart:))
Ha en go semester!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jag har undrat och undrat var du hållt hus. Nu vet jag :) Härliga bilder du visar. Ser ut som ni haft det trevligt och mysigt.

Vi har det bra. Svante och Micke har varit krassliga men jag har klarat mig.
Vi var till husvagnen i lördags över dagen. Helt ok camping den står på. Nära till bad och in till Eskilstuna. Är det fint väder nästa vecka så åker vi dit. Jag, M och S. Några kompisar ska med och hyra sig en stuga några nätter.

Hoppas verkligen att vädret stabiliserar sig snart. Är rätt le på regnet just nu.

Vad har ni för planer för resten av veckan?

Nu blir det jordgubbar och grädde. Gött!
Kramis!!

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Vad mysigt det ser ut! Hoppas att ni haft det toppenbra! :)
Kramis

Ekenäsliv sa...

Så mysigt ni haft det!!! Härligt, njut av semestern nu!
Kram Anna

Jannie sa...

Vilket fantastiskt ställe de har!
O vilken härlig start på semestern.ÄLSKAR bilden på tvätten som hänger.

O du?Sådan lycka att det slutade väl i olyckan.Fick en klump i magen när jag läste inlägget...
va rädda om er!KRAMAR

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jag skrev ett lååångt inlägg till dig imorse. Men det gick inte att publicera. Arg!
Jag gör ett nytt försök :)

Härligt med konsert, hotellfrukost och dop. En rolig helg att se fram emot för er del.
Vi ska på 1 års kalas på lördag och 25*2 kalas på söndag. Så för vår del blir det en väldans massa kalas :)

Har ni haft en bra dag idag? Va har ni haft för er?

Kram!

Kia sa...

En bra start på semestern! Ser mysigt ut.

Ha en toppen helg!
Kram Kia